Publiceret den: 12-11-2021
Da kæresteparret, Karolina og Martin, køber en kasse med gamle spolebånd, fundet i den libyske ørken i et flyvrag fra krigens tid, begynder optrevlingen af en for længst glemt historie af utrolige dimensioner.

Sommerfuglen fra Tunguska er en spændingsroman, som i løbet af fortællingen strækker sig fra Første Verdenskrig og frem til nutiden. Fra luftrummet over Flanderns skyttegrave og Barentshavets iskolde dybder til langt ind i den øde, sibiriske tajga. Det bliver en rejse over havet, ad uendelige flodveje og hen over stepperne - med ubåd, flyvemaskine og den transsibiriske jernbane.

Jacob Munkholm Jensen er uddannet journalist (født 1974) og debuterede som forfatter i 2011. Siden har han skrevet en række titler i forskellige genrer. Fælles for dem alle er en interesse for den historisk korrekte detalje, som sandsynliggør og underbygger fortællingernes troværdighed.

Sommerfuglen fra Tunguska udkommer 16. november 2021 på Forlaget Brændpunkt.

For yderligere info og / eller interesse i gratis anmeldereksemplar eller forfatterinterview kan forlaget kontaktes på:
Mail: forlaget.braendpunkt@gmail.com

Forlaget Brændpunkt