Publiceret den: 08-11-2021
I 2021 så et nyt og bæredygtigt feriekoncept dagens lys. I tre uger blev Ingstrup Efterskole, der normalt bare står tom i sommerferien, omdannet til Vilgurd Familiecamp. Her blev der budt på økologisk mad fra lokale producenter og masser af aktiviteter for børn og voksne. Det blev en kæmpe succes, og familiecampen var næsten helt udsolgt. I 2022 gentager Vilgurd succesen, og salget er netop startet.

Vilgurd Familiecamp åbner igen dørene til en bæredygtig familieferie i hjertet af det nordjyske ferieland kun 800 meter fra Grønhøj Strand. Første år strømmede gæsterne til den nye ferieform, der blander alt det gode fra all-inclusive ferien, stemningen fra familiehøjskolen, maden fra badehotellet og som fylder sommeren med spændene aktiviteter og gode nordjyske ferieminder.

Salget til 2022 udgaven er startet og andelen af gengangere understreger, at det er en ferieform, der er værd at rejse efter. Danskerne er tilsyneladende helt klar til en helt enkel ferieform, der ikke går på kompromis med bæredygtigheden, selv om det er blevet ferietid. Løsningen med at leje sig ind i eksisterende bygninger og skabe et lille ferieparadis, der kun har åbent i de uger, hvor kapaciteten i turistbranchen er presset, har vist sig mere end almindeligt levedygtig allerede første år.

Campboss og idemanden Uffe Truelsen kigger i bakspejlet:
”Over 400 gæster på 3 uger, meget tæt på totalt udsolgt år 1, masser af gæster der gav udtryk for at de meget gerne ville komme igen og så endda et lille overskud – det er svært ikke at stå tilbage med en stor glæde og en masse stolthed over at det lykkedes vores fantastiske personale at få vores feriedrøm til at gå i opfyldelse, på så mange parametre i første hug.”

En af hemmelighederne bag succesen med Vilgurd Familiecamp er et helt særligt personale. Hele personalet har rødder i efterskole og højskoleverdenen og de er med på campen, fordi de kan og vil være med til at skabe et unikt feriefællesskab, hvor man altid føler sig hjemme og i godt selskab.

”I rigtigt mange af evalueringerne fremgik det at maden var fantastisk og at personalet var endnu bedre – og hvis ikke det skal give mig lyst og mod til at gentage succesen, så ved jeg ikke hvad” Afslutter Uffe Truelsen.
Familiecampen afvikles, sommeren 2022 i ugerne 28, 29 og 30 – læs mere på vilgurd.dk

Om Vilgurd
Vilgurd er sat i verdenen for at lave pop-up-oplevelser i lokaler og på steder, der normalt ligger stille i de perioder, hvor vi skaber nyt liv. Vi vil ikke bygge nyt, hver gang vi får en god ide. I stedet ønsker vi at bidrage til at skabe bedre økonomiske forudsætninger for vores værter. Vilgurd er en knopskydning af konsulentfirmaet Køkkenkultur, et konsulentfirma der arbejder med at implementere mere bæredygtighed i alle de store køkkener i Danmark.
Kontakt Uffe Truelsen, grøn iværksætter, kok, campboss og initiativtager til Vilgurd, på 26130583 eller hej@vilgurd.dk

Presseudsendelser.dk ApS

Benediktevej 44