Publiceret den: 09-11-2021
Besøg et af Nordsjællands mest stemningsfyldte julemarkeder, når Esrum Kloster og Møllegård i to weekender op til jul afholder deres populære, årlige julemarked. Det historiske cistercienserkloster fra 1151, ligger nord for Esrum Sø i smukke naturomgivelser – og danner de helt perfekte rammer for et velskabt julemarked.

Esrum klosters julemarked er et sandt mekka for feinschmeckeren, der går op i franske delikatesser og specialprodukter, der nøje er udvalgt og hentet hjem fra andre klostre i Europa. Hos julemarkedets mange stadeholdere finder du desuden alt fra lokale specialiteter og delikatesser til unikke brugs- og kunsthåndværker. Smag og køb f.eks. fantastiske råmælksoste, fristende trappistøl, forførende smørbare patéer, fransk vin, dansk likør, syltede frugter, marcipan og kager. Du kan også gøre dine helt unikke julegaveindkøb af glas, keramik, tekstiler, smykker, sæber, kurve og meget andet.

I julecaféen serveres herlige måltider, der kan skylles ned med nytappet klosterøl. Og er man sulten efter mere, kan man gå ombord i udendørs madboder, der serverer hurtig, lækker mad, varme drikke og søde sager.

Dette marked er specielt henvendt gæster, der ønsker at få produkter med hjem, som man normalt ikke finder på et traditionelt julemarked. Kom til Esrum Kloster & Møllegård og få en autentisk natur- og kulturhistorisk oplevelse. Pris kr. 50 for voksne inkl. entré til museet (norm. Pris kr. 85). Børn u. 18 år er gratis. Se mere på www.esrum.dk

Presseudsendelser.dk ApS

Benediktevej 44