Publiceret den: 04-11-2021
Trods datoen 30. Oktober, lyste solen fra en næsten skyfri himmel i lørdags, da Gørløse Autoimport åbnede sit nybyggede 1800 kvm store Mercedes-Benz værksted.

Borgmester John Schmidt Andersen klippede snoren, og åbnede op for den store åbningsreception som trak godt 800 mennesker til.

Virksomheden har tidligere ligget på spredte adresser i nabobyen Gørløse (deraf navnet Gørløse Autoimport), men har nu valgt at placere alle afdelinger (Værksted - Reservedele - Bilsalg) på Raasigvangen i Slangerup.

Ydermere pryder bygningerne nu den velkendte Mercedes stjerne, idet de i samme ombæring er blevet autoriseret Mercedes-Benz partner.

Mercedes-Benz er som mange ved, verdens ældste bilmærke, og som et tilløbsstykke havde Gørløse Autoimport i dagens anledning udstillet en af de yderst sjældne "Benz patentwagen 1886", som er den første officielle bilmodel i verden. Navnet Patentwagen kommer sig af, at denne var grundlag for patent nummer 37435 fra d. 29. Januar 1886, som betragtes for at være automobilens 'fødselsattest'.

Med hele 28 stk. autolifte er Gørløse Autoimport nu klar til at hjælpe med at servicere de mange Mercedes-Benz ejere i Nordsjælland.
Flemming Henriksen

Gørløse Autoimport ApS