Publiceret den: 28-09-2021

Hjerteland af Finn Wiedemann
- Udkommer 4. november 2021

"Hjerteland" er efterfølgeren til krimien "Blodbøg", der udkom i 2020.

Hun bliver mindre og mindre, imens hun falder gennem luften. Til sidst er der bare en rød klat tilbage. Hvidt skumsprøjt bliver synligt der, hvor hun rammer vandoverfladen. Snart er havet stille igen, som om ingenting er hændt. Den røde prik er væk. Havet har slugt hende. På et eller andet tidspunkt bliver hun spyttet ud igen og driver i land.

Mens syrenerne trækker spor af lilla og hvidt gennem det fynske landskab, bliver Torben Juhl overtalt til at efterforske drabet på præsten Søren Berg. Søren Berg var præst i den lille menighed Guds Hus, der spiller høj rockmusik til gudstjenesten og går ind for fri kærlighed.
Efterforskningen hvirvler Torben Juhl rundt blandt excentrikere, som citerer Højsangen og drømmer om at omdanne Fyn til et toscansk mekka for økologiske fødevareproducenter. En dramatisk begivenhed i silhuetten fra renæssanceborgen Egeskov under den eksklusive Heartlandfestival giver flere grå hår på Torben Juhls hoved. Men måske kan det solglitrende sydfynske øhav kaste lys.

"Hjerteland" handler om tro, svigt og lidenskab og er andet bind i serien om den dedikerede pladesamler og efterforsker Torben Juhl.

Finn Wiedemann, f. 1964, er bosat i Odense, uddannet Cand. Mag og har en ph.d. i kulturanalyse. Han er ansat som lektor ved Syddansk Universitet, hvor han blandt andet underviser i emner som uddannelse og samfund samt organisation og ledelse. Han har tidligere udgivet en række skøn- og faglitterære bøger.

Forbrydelsens Eksistens af Sejrskild & Albrethsen
- Udkommer 4. november 2021

Psykologisk københavnerkrimi om tro og tortur

Københavnerkrimiparret Sejrskild & Albrethsen udkommer i november med tredje og afsluttende del af trilogien ”Forbrydelsens…” , der er en anderledes og udfordrende storbykrimiserie, der udspiller sig på Københavns brokvarterer.

”Forbrydelsens Eksistens” afslutter trilogien om Bjørn, Ask og Donna, skrevet af saxofonisten Anne Sejrskild og stuntman Dennis Albrethsen. Forfatterparrets serie er skarptskårne psykologisk thrillere, der udspiller sig i hjertet af København. De to første titler i serien er ”Forbrydelsens Kunst” og ”Forbrydelsens Skygge”.

”Forbrydelsens Eksistens” indledes med et bombeangreb på Frue Plads. Herefter følger opsigtsvækkende kidnapninger af fremtrædende religiøse overhoveder fra forskellige trosretninger. Kidnapperen er flygtet fra den lukkede psykiatriske afdeling og har en målrettet, rabiat mission, som både involverer psykologiske forsøg og torturmetoder fra inkvisitionens tid.

Serien, hvor bøgerne kan læses uafhængigt af hinanden, veksler mellem intens action, psykologisk indlevelse og sceniske panoramaer over København. Forfatterparret har netop ikke blot ville skrive en flad, gængs krimiserie, men ønsket at skabe en anderledes ramme. Herudover har det været det essentielt at skabe et persongalleri, som rummer forskelligartede typer, som kan gøre læseren nysgerrig på deres ydre og indre liv. Krimiseriens første bog ”Forbrydelsens kunst” blev nomineret til Bogforums Debutantpris 2016.

Dennis Albrethsen har i årtier arbejdet som professionel stuntman og stuntkoordinator på en lang række af Danmarks største film- og tv-produktioner blandt andet DR’s store tv-serier såsom "Herrens Veje" og "Arvingerne". Han har samarbejdet tæt med bl.a. Thomas Vinterberg, Susanne Bier og Ole Bornedal i film som "Jagten", "Hævnen" og "Dræberne fra Nibe".
Dennis Albrethsen er udover at været stuntman også uddannet klinisk psykolog.

Anne Sejrskild er cand.mag., master i psykologi og har i en årrække været underviser på kreativt skriveværksted. Hun er desuden en ivrig og ambitiøs saxofonist - og har spillet i utallige musikalske sammenhænge fra glad garagejazz til professionelt niveau. Hun har bl.a. turneret med John Høybye og koret MaJazz i Ungarn og Slovakiet. I dag spiller hun i The Big Band og Great Danes Big Band.

Læs mere på www.sejrskild-albrethsen.dk og www.facebook/forbrydelsens

Der afholdes reception i Literaturhaus, Møllegade 7, København N, den 4.11.21, hvor alle er velkomne.

For yderligere info og / eller interesse i gratis anmeldereksemplar eller forfatterinterview kan forlaget kontaktes på:
Mail: forlaget.braendpunkt@gmail.com

Forlaget Brændpunkt