Publiceret den: 15-09-2021
"Hun bliver mindre og mindre, imens hun falder gennem luften. Til sidst er der bare en rød klat tilbage. Hvidt skumsprøjt bliver synligt der, hvor hun rammer vandoverfladen. Snart er havet stille igen, som om ingenting er hændt. Den røde prik er væk. Havet har slugt hende. På et eller andet tidspunkt bliver hun spyttet ud igen og driver i land."

Mens syrenerne trækker spor af lilla og hvidt gennem det fynske landskab, bliver Torben Juhl overtalt til at efterforske drabet på præsten Søren Berg. Søren Berg var præst i den lille menighed Guds Hus, der spiller høj rockmusik til gudstjenesten og går ind for fri kærlighed.

Efterforskningen hvirvler Torben Juhl rundt blandt excentrikere, som citerer Højsangen og drømmer om at omdanne Fyn til et toscansk mekka for økologiske fødevareproducenter. En dramatisk begivenhed i silhuetten fra renæssanceborgen Egeskov under den eksklusive Heartlandfestival giver flere grå hår på Torben Juhls hoved. Men måske kan det solglitrende sydfynske øhav kaste lys.

Hjerteland handler om tro, svigt og lidenskab og er andet bind i serien om den dedikerede pladesamler og efterforsker Torben Juhl.

Finn Wiedemann, f. 1964, er bosat i Odense, uddannet Cand. Mag og har en ph.d. i kulturanalyse. Han er ansat som lektor ved Syddansk Universitet, hvor han blandt andet underviser i emner som uddannelse og samfund samt organisation og ledelse. Han har tidligere udgivet en række skøn- og faglitterære bøger. Hjerteland er efterfølgeren til krimien Blodbøg, der udkom i 2020.

Hjerteland udkommer 5. november 2021 på Forlaget Brændpunkt.

For yderligere info og / eller interesse i gratis anmeldereksemplar eller forfatterinterview kan forlaget kontaktes på:
Mail: forlaget.braendpunkt@gmail.com Telefon: 61 31 98 54

Forlaget Brændpunkt