Publiceret den: 06-09-2021
Håndarbejde og bæredygtighed kan sammen med håndværk, kunst og kunsthåndværk opleves i rå mængder i Maribo i uge 41.

Om man er til broderi af fine navnetræk eller badass bandeord, motorsavskunst eller børstebinding, strik, quilt, maling eller keramik, så kan man finde aktiviteter omkring det og en hel masse andet kan man opleve i Maribo fra 12.-17. oktober.

Her holdes festivalen Maribo Craft Days for tredje gang. I år er programmet spækket med tilbud til alle slags crafts-folk.

Maribo Craft Days byder på et væld af foredrag, workshops, kurser, arbejdende hænder, udstillinger og debat. Aktørerne er en blanding af offentligt kendte, blandt andet: Signe Wenneberg, Kaspar Colling Nielsen, Søren Vester og Thomas Dambo og udøvere, der primært er kendte i mere fagspecifikke kredse blandt andet: Broderist Trine Runge Jessen, Marianne Isager, Jeppe Røpke og Anne Kirketerp.

Der er anerkendte lokale som Anne Gyrite Schütt og lokalt fødte der vender tilbage på visit som Malthe Skram og Emil Krogh.

Sammen med elever fra ungdomsskolen dekorerer kunstner Elisabeth Kiss Maribo Ungdomsskoles grå facade.

Udover Maribos seks (6!) håndarbejdsbutikker deltager en masse af de øvrige handlende også i festivalen. Dels ved at udstille forskellige arbejder, dels ved at lægge lokaler til arbejdende hænder og dels med rabatter til festivalens gæster.

Au2zone i Maribo stiller for eksempel en hvid bil op i deres salgslokale og så kan børn og andre male på bilen, der så udstilles på torvet om lørdagen.

I Maribo Domkirke udstilles patchworktæpper og domkirken holder en særlig nørkle-gudstjeneste. Her er man velkommen til at medbringe sit håndarbejde og arbejde på det under gudstjenesten.

Nogle aktiviteter kræver billet, men en masse af aktiviteterne kan nydes på en tur rundt i byen, hvor det bliver synligt med malede stole, plakater og bannere, at i denne uge er der Maribo Craft Days.

Der kommer stadig tilføjelser til programmet, men de fleste programpunkter er på plads og kan ses her: https://maribocraftdays.dk/program-2021/

Tag endelig kontakt hvis du ønsker andre fotos end de vedhæftede.

FOTOS:
Fotos må bruges i forbindelse med omtale af Maribo Craft Days
Udstilling af patchworktæpper i Maribo Domkirke, foto fra sidste års Maribo Craft Days, foto: Nils Lund Pedersen
Motorsavskunstner Jeppe Røpke kommer igen i år til Maribo Craft Days, foto: Nils Lund Pedersen
Foredrag med forfatter Kaspar Colling Nielsen, foto: Jes Larsen
Kunstner Elisabeth Kiss fra kunstergruppen KONTO dekorerer Lolland Ungdomsskoles facade sammen med elever fra skolen. Hun holder også en masterclass om at udforske sine kreative grænser. Foto: Morten Bencke

Presseudsendelser.dk ApS

Benediktevej 44