Publiceret den: 10-08-2021
Til modemessen Revolver i denne uge løfter Five Units og Plain Units sløret for deres nye ‘mor’, Our Units. Og de har valgt ikke at tage bukser med.

Nørrebro, København, Danmark: Hvis du i denne uge besøger messen Revolver, vil du som det første møde et helt anderledes syn, end du måske er vant til. Our Units’ stand er helt eksklusivt placeret ved indgangen, udenfor det normale område, og står helt uden bukser.

I 2019 begyndte Our Units en rejse mod ‘bedre’ frem for ‘mere’ med den nye direktør, Inge Kindberg i spidsen. Virksomheden, der i 2014 og 2018 blev kåret som Gazelle-virksomhed af Børsen, ville ændre fokus fra antallet af solgte bukser til det aftryk, de sætter i verden.

To år efter er virksomheden genopstået - både strategisk og kreativt - og er nu klar til at løfte sløret for deres strategi ‘Towards Better’, og for hvad det vil sige, at sætte mennesker før bukser:

”Vi laver ikke bare bukser. Vores berettigelse er nødt til at række langt ud over det. Derfor spurgte vi os selv tilbage i 2019: Hvad er vores eksistensberettigelse som virksomhed? Hvilken værdi skaber vi, og hvilket aftryk ønsker vi at sætte i verden?” fortæller Inge Kindberg, og fortsætter:

”Vi vil mere end bare at sælge bukser. Vi vil gøre mennesket essentielt, da det jo er dem, der giver liv og sjæl til bukserne. Samtidig vil vi gøre verden til et bedre sted, end da vi selv overtog den. Og det vi gør, skal vi gøre ordentligt. Hellere bedre fremfor mere.”

For at skabe debat og blive klogere på, hvad ‘bedre’ frem for ‘mere’ er, har bukseproducenten valgt at lade bukserne blive hjemme, og i stedet tage til modemessen med nysgerrighed:

“For os handler det om det indre, at leve og handle fra hjertet, som de unikke mennesker vi hver især er. Når vi føler os trygge i vores relationer og de bukser, som omslutter os, så finder vi også modet til at være tro mod os selv og tage modige skridt. Vores mission med at tage til Revolver i år er, at blive klogere på mennesker – og lade de rigtige bukser komme af sig selv som en naturlig følge heraf.”

Presseudsendelser.dk ApS

Benediktevej 44