Publiceret den: 09-08-2021
Regnskabet for Junkbusters Group ApS nåede en vækst på 20% og en omsætning på næsten 100 millioner i et meget svært marked. Store investeringer i Tyskland har betydet et negativt resultat på 9,5 millioner, men det var stort set som forventet, siger CEO og stifter Steffen Rasmussen.
---

”Vi har nået næsten DKK 100 mio. i omsætning. Vi havde håbet på lige at kravle over de 100, men er egentlig godt tilfredse, verdenssituationen taget i betragtning,” udtaler CEO og stifter Steffen Rasmussen fra Junkbusters Group ApS om regnskabet for 2020, der viser en samlet omsætning på 94,5 millioner DKK.

”Det samlede resultat viser som forventet et underskud på 9,5 millioner. Det er et udtryk for, at vi har haft rigtig meget fart på 2020 og investeret i at skabe vækst, særligt på det tyske marked for affaldshåndtering,” forklarer Steffen Rasmussen.

INVESTERINGER I SVÆRT MARKED GAV VÆKST PÅ 20%
Junkbusters har sat sig for at gøre håndtering af byggeaffald og storskrald nemmere og mere overskuelig for både private og især byggebranchen.

”Vi har haft en vækst på 20% i et svært marked, og det kan vi kun være tilfredse med. Vi er nu aktive i Danmark, Sverige og 8 store byer i Tyskland, og har samtidig lanceret et nyt selvudviklet IT-system, webside og app, der digitaliserer affaldshåndtering og miljørapportering til et hidtil uset niveau og giver os et forspring i markedet.” siger direktøren.

KONSOLIDERING I 2021 MED FOKUS PÅ BUNDLINJEN
Ligesom alle andre virksomheder har Junkbusters kæmpet med de udfordringer som corona har bragt, men derudover har ekstrem mangel på byggematerialer nu lagt en dæmper på byggeriet specielt i Tyskland. Derfor er målet nu først og fremmest at konsolidere sig ovenpå den opnåede vækst.

”I stedet for at forfølge mere vækst på toplinjen, satser vi derfor i 2021 på at konsolidere os og forbedre bundlinjen. Vi har behov for at se hvordan situationen med mangel på byggematerialer og corona efterveer lander. Forventningen er at Junkbusters kan præstere et positivt EBITDA allerede i 2022,” siger Steffen Rasmussen.
Steffen Rasmussen
Telefon:+45 28 26 27 28