Publiceret den: 09-08-2021
Om man er til store eller små nåle, motorsave, strikkepinde, pensler eller måske spraydåser, så er Maribo stedet fra 12.-17. oktober.

Maribo Craft Days er en uge der byder på et mylder af tilbud med fokus på håndarbejde, håndværk, kunsthåndværk og bæredygtighed, blandt andet:
* Foredrag med navne som Signe Wenneberg, Søren Vester og Kaspar Colling Nielsen
* Workshops med blandt andet Broderist, Anne Kirketerp og Anne Gyrite Schütt
* Udstillinger et væld af steder i Maribo
* Debatter og et utal af muligheder for at se arbejdende hænder

I uge 41 vil Maribo vrimle med crafts-mennesker af alle slags. Overalt i byen vil man møde højkvalitets håndarbejde, håndværk og kunsthåndværk. Og mange steder vil der være ekstra fokus på bæredygtighed.

Programmet for ugen er netop offentliggjort i en elektronisk udgave på maribocraftdays.dk. Tilmelding til foredrag, workshops, kurser og særlige events åbner i begyndelsen af august.

Tilmelding er kun nødvendig til særlige arrangementer, ligesom det kun er nogle workshops og foredrag, der kræves entre til.

Man behøver ikke være tilmeldt for at besøge Maribo Craft Days. Festivalen for magiske hænder byder på et utal af arbejdende hænder der kan beundres i byens butikker, museum og ungdomsskole. Alle udstillinger er også gratis. De kan nydes i Maribo Domkirke, Løve Apoteket, byens seks håndarbejdsbutikker, Den Blå Fisk, Bangs Have, Lollands Ungdomsskole og flere andre spændende steder.

Festivalen har også et stort telt på torvet i Maribo, hvor der både vil være workshops, udstilling og salg af unikke ting. Der vil i det hele taget være mange muligheder for at købe en unik ting med hjem.

Maribo Domkirke lægger lokaler til en udstilling og inviterer desuden til nørklegudstjeneste. En gudstjeneste hvor det er velkomment at nørkle på sit håndarbejder under hele gudstjenesten.

Besøger man festivalen får man udleveret et armbånd (gratis), dette armbånd giver mulighed for rabatter hos nogle af områdets restauranter og butikker.

Klik ind på maribocraftdays.dk og se det fulde program

Maribo Craft Days har været i stand til at sammensætte det forrygende program, da vi har fået støtte fra Lolland Kommune, Landdistriktspuljen, LAG, en gruppe lokale sponsorer som man kan læse om på vores hjemmeside og sociale medier, desuden gennem samarbejde med Lolland Bibliotek, Lolland Ungdomsskole, Maribo Hallerne, Femern Forbindelsen og AOF.

Har du spørgsmål så kontakt projektleder Lasse Schwartz, ls@ivaerksaetterlolland.dk - 60 12 94 00 eller pr-ansvarlig Lise Ravnkilde, lise@ivaerksaetterlolland.dk - 28 44 73 87

Foto
Broderist Trine Runge Jessen holder blandt andet workshop på det lokale værtshus Munk Stuen - skal krediteres Anna Marin Schram.jpg
Blød Lykke laver street art og udstiller til Maribo Craft Days skal krediteres Blød Lykke