Publiceret den: 12-07-2021
Hobbii er gået sammen med Mødrehjælpen om at kickstarte indsamlingen til dette års julehjælp. Det sker gennem kampagnen ‘Jul i juli’, hvor strikkere og hæklere opfordres til at lave nissehuer og donere dem til Mødrehjælpens butikker. Salget af nissehuer gør det muligt at hjælpe børn i udsatte familier til en bedre jul. To nissehuer svarer til én julegave.

Der er stadig knap seks måneder til jul, men indsamlingen til Mødrehjælpens Julehjælp er allerede godt igang. Den 1. juli lancerede Mødrehjælpen i samarbejde med Hobbii nemlig kampagnen ‘Jul i juli’, hvor man kan strikke nissehuer og donere dem til Mødrehjælpens butikker. Hvert år går tusindvis af fattige børn rundt med ondt i maven, fordi julen står for døren og pengene i familien er knappe. Salget af nissehuer gør det muligt for Mødrehjælpen at hjælpe disse børn til en bedre jul. Derfor har Hobbii i samarbejde med Mødrehjælpen udviklet to strikkeopskrifter i henholdsvis uld og bomuld, som man kan finde på Mødrehjælpens hjemmeside til inspiration.

Morten Spliid, CMO hos Hobbii, udtaler: “Vi er utrolig glade for at kunne støtte op om ‘Jul i juli’ og være med til at hjælpe udsatte børn til en bedre jul. For Hobbii er fællesskab en af grundstenene i vores forretning, hvor vi forsøger at samle og inspirere mennesker gennem strik og hækling. Derfor ligger det os nært at bidrage til initiativer, hvor nogen af den ene eller anden årsag står uden for fællesskabet. I det her tilfælde børn.”

Ud over strikkeopskriften har Hobbii doneret garnet til de første 1.500 strikkesæt, som blev udbudt i forbindelse med lanceringen. Ud over garnet indeholdt sættet en mulepose og et kunsttryk fra Mødrehjælpen som tak for at bidrage med en nissehue. Det eneste man som strikker skulle betale, var portoen. Derfor var efterspørgslen også enorm, og der blev meldt udsolgt efter kun 24 timer.

Derfor håber Morten Spliid også, at endnu flere vil bidrage ved at strikke - eller hækle - nissehuer til Mødrehjælpen: “Vi er meget taknemmelige for den store opbakning, og vi håber, at endnu flere vil bidrage med en nissehue de kommende måneder. Nu har vi en strikkeopskrift, der forhåbentlig kan inspirere, men det er vigtigt at sige, at alle nissehuer er velkomne. Man kan lave den med lige det garn og det mønster, man har lyst til. Og man er også meget velkommen til at hækle.”

Hvis man har strikket eller hæklet en nissehue, kan man aflevere den i en af Mødrehjælpens butikker. Nissehuer bliver sat til salg i løbet af november, så der er god tid til at bidrage til Mødrehjælpens Julehjælp. Salget af to nissehuer svarer til én julegave til et udsat barn. I Mødrehjælpens Facebook-gruppe ‘Fra Garn til Barn’ kan man blive en del af et fællesskab med andre, der strikker eller hækler til Mødrehjælpen.

Har du spørgsmål til denne pressemeddelelse, bedes du rette dem til:
Sascha Winther
Social Media Manager, Hobbii