Publiceret den: 22-06-2021
D. 26. juni udkommer min bog: BLIND MED ET BRAG - Om at være i livet, når det slår kolbøtter. Det er 26 årsdagen for, at en landmine sprang tæt på mit ansigt og gjorde mig blind.

Bogen tager afsæt i min udsendelse til Balkan som dansk FN-soldat og senere mineulykke i Danmark. Oplevelserne rejste eksistentielle spørgsmål, som bogen søger svar på. I bogen er der fokus på, hvordan vi opnår et godt liv - til trods for at livet til tider slår kolbøtter. Bogen er udtryk for ophobede personlige erfaringer fra mere end et kvart århundrede i kombination med indsigt fra et 15 årigt virke som coach. Igennem mit professionelle virke har jeg haft særligt fokus på mennesker, der er ramt af livets barskere sider.

Bogen er altså til alle dem, der ønsker indsigt til måder at være i livet på, så vi kan bevæge os i retning af at opnå et godt liv. Særligt når vi kastes ind i omvæltende hændelser. Et liv med mening, energi, glæde og styrke.

Bogen kan købes i den lokale boghandel eller på online boghandlerne. Den fås som en trykt bog, som e-bog og fra august også som lydbog.

Mineulykken d. 26. juni 1995 medførte en del medieomtale - både fra TV og skrevne medier. De store landsdækkende medier og mange lokale medier, havde historien. Geografisk er jeg i dag Bosiddende i Juelsminde, men opvokset i Horsens. Da ulykken skete i Jægerspris, var jeg tjenestegørende i Farum. Jeg har læst i både Aalborg og Aarhus, og i sidstnævnte været bosiddende i knap 15 år. Endelig er jeg en del af et landsdækkende netværk af veteraner, blinde ligesom jeg er lokal- og regionspolitisk aktiv i Kristendemokraterne.

Udgivelsesdagen er lørdag d. 26. juni, da denne er 26 årsdagen for ulykken og derfor har stor symbolsk værdi. Jeg håber, at I vil bringe nyheden om udgivelsen på dagen eller dagene omkring.

“Livet er som en dans, hvor vi ikke kender den næste tone i det stykke musik, vi danser til. Derfor er det bedre at blive en god danser end at lære koreografien til et bestemt stykke musik”.

Jeg står selvfølgelig til rådighed for uddybende kommentarer, så tøv endelig ikke med at kontakte mig jf. kontaktoplysningerne nedenfor.

Bogens bagsidetekst:

Et lysglimt, et voldsomt tryk og et stort brag ændrer livet for Simon Bendfeldt på et splitsekund i 1995. En landmine sprænger tæt på hans ansigt, ødelægger hans syn – og en rejse begynder.

BLIND MED ET BRAG tager afsæt i en personlig beretning
og et kvart århundredes erfaringer med at være i livet, når det slår kolbøtter. Simon Bendfeldts udsendelse til Balkan som dansk FN-soldat – og senere mineulykken i Danmark – rejste en række eksistentielle spørgsmål, som han siden har søgt svar på. I bogen stiller han skarpt på, hvad der giver livet mening og fylde. Ikke bare for ham som blind, men for os alle – og som vi ifølge Simon Bendfeldt finder, når vi kigger ud i verden og fokuserer på andre mennesker.

Mangler du indsigter til at forholde dig til dit eget liv, så gør brug af Simon Bendfeldts ophobede erfaringer, når han i BLIND MED ET BRAG søger at give svar på, hvordan vi opnår et godt liv og tager livtag med livet.

Fra bogens inderflap:

Simon Bendfeldt, f. 1975.
Simon har en kandidatgrad i historie og filosofi. Han er uddannet coach hos flere organisationer og har tusinder af coachinger bag sig igennem sit professionelle virke. Særligt har Simon fokus på mennesker, der er ramt af livets barskere sider. Han hjælper desuden organisationer med at håndtere forandringer, styrke samarbejde og reducere stress.
Simon Bendfeldt

BrainAware