Publiceret den: 17-06-2021
I Jyderup åbner Aggersvold Gods endelig op for gæster efter at have været privat i mange år. Godset skal nu udlejes til møder og konferencer, koncerter, private selskaber samt overnatning. Ud over den imponerende Staklade inkluderer godsets faciliteter flere end 8 forskellige typer lokaler, herunder også mødelokaler, samt gæsteværelser og et fantastisk skovareal.

Godsets store attraktion er den imponerende Staklade med 14 meter til loftet, en helt fabelagtig akustik og plads til 450 gæster. Derudover er der hyggelige og eksklusive stuer til 35-50 personer, et orangeri med udgang til terrasse samt en række mødelokaler af forskellige størrelser. Udnytter man de udendørs arealer, kan der tilbydes arrangementer for flere tusinde gæster.

I Gæstefløjen er der plads til samlet 50 overnattende gæster, der indlogeres i rummelige værelser i mordene stil med bl.a. Dinesen gulve, designermøbler og Vola-armaturer. Værelserne udlejes i sommerperioden som bed & breakfast, så turister kan opleve godset og nyde den skønne natur.

Istandsat ned til mindste detalje
Over en ti-årig periode er godset istandsat ned til mindste detalje med materialer i højeste kvalitet. Det ses bl.a. i Stakladen, der prydes af originale spær fra gulv til loft.

”Når du ser den smukke Staklade, kan du ikke undgå at blive overvældet af salens stand, den stoiske ro og helt vidunderlige akustik – det påpeger alle, når de træder ind i lokalet.”, fortæller Jane Berg Wildenrath, der står for udlejning af arrangementerne på Aggersvold. Jane har mange års erfaring med planlægning af arrangementer i stor skala. ”Salen er helt unik – jeg har aldrig set noget som den – det er en perfekt multisal, som allerede får en del efterspørgsel.”

Idyllisk mødested med natur og masser af plads
Aggersvold tilbyder ikke blot lokaler, men også et kæmpe skov- og parkareal, man kan boltre sig på i løbet af et arrangement – det kan være alt lige fra madlavning under åben himmel til vandreture og walk’n’talks.

”Vi kommer til at kunne tilbyde noget, som ingen andre kan, netop på grund af den unikke Staklade og det kæmpe skovareal. Kombinationen af de forskellige typer lokaler og den oplagte mulighed for at bruge naturen, giver vores gæster en varieret og anderledes dag, som man ikke får på et hotel i storbyen”, fortæller Jane, som allerede er i gang med at skræddersy kommende events på godset, som også kommer til at omfatte koncerter, oktoberfest, m.m.

Vi henviser til mere information på aggersvold.dk.

Om godsejer
Aggersvold Gods ejes af De Forenede Ejendomsselskaber A/S; et ejendomsselskab, som har beskæftiget sig med erhvervs- og boligejendomme i mere end 35 år. De Forenede Ejendomsselskaber A/S driver desuden Danhostel Copenhagen City med plads til i alt 1.020 overnattende gæster. Mere info på dfe.dk.

Fakta og tal
Stakladen - Multisal - 265 personer (l:41,5, b:12, h:14 m)
Magasinet - Rå lade - 150 personer (b:12, h:14)
Loftet - Eksklusivt lokale - 40 personer