Publiceret den: 16-06-2021
FEM ÅRS JUBILÆUM FOR RÅDGIVNINGSVIRKSOMHED:
FOKUS PÅ KERNEYDELSER OG KUNDEGRUPPE BANEDE VEJEN FOR VÆKST

11. juli er det fem år siden, at to tidligere studiekammerater etablerede rådgivningsvirksomheden MMAKE, der siden er vokset stabilt og organisk ved at fokusere på renovering af ejer-, andels- og almennyttige boligforeninger i Storkøbenhavn og omegn. I dag er der fire partnere og ni medarbejdere, og omsætningen i 2021 runder 15 millioner - tre gange højere end omsætningen i 2020.

”Vi startede med at sidde hjemme hos hinanden på skift og arbejde. En uge hos mig og en uge hos Mads. I dag har vi en skøn arbejdsplads med engagerede partnere og medarbejdere i egne lokaler på 350 kvadratmeter. Væksten har kun været mulig, fordi vi meget hurtigt skiftede fokus og fandt vores styrke,” fortæller Martin Melander, der etablerede MMAKE i 2016 sammen med sin tidligere studiekammerat Mads Møller Madsen.

FOKUS PÅ AT SKABE TRYGHED FOR KUNDER OG KOMBINATION AF KOMPETENCER
Siden er Jan Crone Foster og Mikkel Riddertoft kommet til som partnere, og sammen har de fire ejere gennem deres særlige kompetencer og faglige styrker skabt en solid platform for MMAKE. Kerneydelsen er byggerådgivning ved store og mellemstore renoveringsprojekter hos ejer-, andels- og almennyttige boligforeninger. Det omhandler blandt andet offentligt finansierede projekter, renovering- og optimering af klimaskærmen, VVS og ventilation, samt skybruds-, fugtsikring og kloakprojekter. Herudover udarbejdelse af 10 års tilstandsrapporter og vedligeholdelsesplaner.

”Da vi startede, havde vi et mere bredt fokus på renovering af alle typer af ejendomme, men allerede efter et halvt år skiftede vi fokus. Det var ikke fordi vi så et hul i markedet, men fordi vi havde mere lyst til de større og mere spændende opgaver i en klart defineret målgruppe. Det vi gør, er i sig selv ikke unikt, men ved at holde snuden i sporet har vi udbygget forretningen, og i dag har vi en mere komplet virksomhed med et unikt samspil af kompetencer, der er svært at matche for andre virksomheder. Vi har simpelthen knækket koden ved kontinuerligt at levere rådgivning i øjenhøjde, hvor vores kunder og øvrige interessenter kan være trygge og føle sig tilpas oplyst gennem hele processen,” siger Martin Melander, der er daglig leder i MMAKE.

VÆKST ER IKKE ET MÅL I SIG SELV
Væksten har været stabil og organisk. Udvidelser og ansættelser sker efter en devise om, at det skal give mening i forhold til de opgaver og kunder, der er. Væksten er ikke et mål i sig selv, men et resultat af, at de rigtige kompetencer er til stede i form af medarbejdere, der passer ind i MMAKEs kerneydelser og kundegruppe.

”Vi forventer fortsat vækst, men det kommer til at ske ved at udbygge og styrke vores kompetencer, eksempelvis inden for bæredygtighed ved renovering og vedligeholdelse af ejendomme. Det er den særlige kombination af kompetencer, der giver os flere opgaver. Ved at fokusere på vores styrker og kerneydelser kan vi yde den bedste service og rådgivning for vores kunder,” siger Martin Melander.

Virksomhedens fem års jubilæum vil blive markeret ved en reception til september.
Martin Melander
Telefon:20663999