Publiceret den: 26-05-2021
NYT ALBUM MED 12 KIM LARSEN SANGE.
Den 2. juni udkommer et nyt album ”Ta´mig med – Kim Larsen songs for classical guitar” med den fremragende guitarist Jesper Sivebæk, som er head of classical guitar department på Det Kgl. Danske Musikkonservatorium. De fleste danskere i 3 generationer har et forhold til Kim Larsen,- og dette album sætter fokus på Kim Larsen´s geniale melodier spillet smukt og overraskende af Jesper Sivebæk.
Rock anmelder Erik Jensen, som har skrevet bøger om Kim Larsen, har skrevet noterne,- og han skriver bla. "Tænk, hvis det umulige er sket og Jesper Sivebæk kommer til at lære danskerne noget nyt om deres store sanger: At han også var en uhørt god komponist, som også kan begå sig i den klassiske verden. Det vil i så fald glæde Kim Larsen, som i mit sidste af mange interview med ham fortalte følgende: ”Jeg er begyndt at høre klassisk musik på mine ældre dage, i sig selv helt klassisk, ik’? Albinoni for eksempel - det er nogle fede hit”. Fuldstændig ligesom Larsens egne sange kunne man tilføje. Men det er overflødigt”.

Mp3 link til albummet: https://we.tl/t-uQW7TckOLf

På nedenstående korte teaser for albummet som er optaget den 18. maj på Christianshavn, fortæller Jesper Sivebæk om projektet, og spiller lidt af musikken fra albummet. https://www.youtube.com/watch?v=ET1Wu3Hz658&t=55s. Denne video er på bare 6 dage set af mere end 12.000 på FB.
Lars Hannibal

OUR Recordings