Publiceret den: 21-05-2021
Dorte Roholte blev oprindelig apoteksuddannet og arbejdede også som forskningslaborant, inden hun i 1989 sprang ud som fuldtidsforfatter. Det har hun aldrig fortrudt, for skrivningen er ikke blot hendes job, men også stadig hendes hobby, passion og bedste leg. Gennem årene har hun skrevet en lang række børne- og ungdomsbøger, nogle få for voksne og et utal af tekster til ugeblade og magasiner.

“Smertepunkter - en parcelhuskrimi” er Dorte Roholtes debut i krimigenren og hendes bog nummer 86.
Her oplever vi politiefterforskerne udefra, og det er interaktionen mellem de almindelige mennesker i parcelhuskvarteret og deres hemmeligheder, løgne og fortielser, der interesserer hende. Og hvem kan sige sig fri for at have noget, man helst vil skjule for andre? I bogens velfriserede villakvarter bliver en kvinde på mere end én måde skubbet ud over kanten, og derefter begynder beboerne at dø.

Dorte Roholte, som selv prøvet at bo i et parcelhuskvarter, men har fravalgt det tætte naboskab for et liv på landet i Næstved, er født i 1958 i Præstø.

For yderligere info og / eller interesse i gratis anmeldereksemplar eller forfatterinterview kan forlaget kontaktes på:

forlaget.braendpunkt@gmail.com

Tak for jeres opmærksomhed.

Forlaget Brændpunkt
www.brændpunkt.dk