Publiceret den: 18-05-2021
Se venligst vedhæftede link for PDF samt cover.

DREAMING MURAKAMI
Original Score udgivelse 21. maj 2021 - musik af Anna Rosenkilde

Filmmusikken til Dreaming Murakami tager dig med ind i smukke og foruroligende lydlandskaber, stemningsfyldte kompositioner, poetiske klaverstykker og drømmende sekvenser, som skaber deres eget særegene musikalske univers.
Dreaming Murakami instrueret af Nitesh Anjaan er blevet en succes på filmfestivaler og hos publikum verden over. Filmen følger Mette Holms arbejde med at oversætte den japanske forfatter Haruki Murakamis bøger til dansk.

På en rejse dukker en to meter høj frø op på en undergrundsstation i Tokyo. Frøen følger efter Mette, fast besluttet
på at engagere hende i kampen mod den gigantiske Orm, som langsomt er ved at vågne fra en dyb søvn og gøre sig klar til at ødelægge verden med had.
Mens Mette jagter den perfekte sætning til at afspejle Murakamis særegne stil, begynder grænserne mellem forestilling og virkelighed at flyde sammen. Og den enorme frø kæmper for ikke at blive opslugt af Orms mørke.

“Jeg har længe været fascineret af Murakamis bøger, og da jeg begyndte at arbejde med musikken til filmen, var det vigtigt for mig at prøve at skabe et særligt univers, publikum kan træde ind i. I begyndelsen lavede jeg en masse små skitser og lydeksperimenter, vi kunne lege med under tilblivelsen. Som filmen tog form, begyndte musikken at udvikle sig til længere stykker, som understøttede Mettes fortælling, frøens mission og udviskningen af skellet mellem drøm og virkelighed.” - Anna Rosenkilde

Anna Rosenkilde er dansk komponist, sangskriver, filmkomponist, sanger og instrumentalist. Hun har udgivet to anmelderroste albums og spillet over hundrede koncerter i Danmark, Nordeuropa og USA. De seneste år har hun også komponeret musik til film.

Udkommer digitalt på alle større musiktjenester via PlantSounds - info@plantsounds.net - www.annarosenkilde.dk

Både komponist Anna Rosenkilde, og pladeselskabsdirektør Jesper Hansen står til rådighed for kommentarer og interviews.
Kontakt: 6024 0707 eller på mail: jesper@plantsounds.net
Jesper Hansen