Publiceret den: 05-05-2021
Torben Hangaard er netop nu aktuel, dette med sin nye historiske roman om Anita Garibaldi, Giuseppe Garibaldis kone.Romanen beskriver smukt den rejse hun var på, fra det varmblodede Sydamerika og til sin død i et koldt Italiensk skur. Garibaldiernes indflydelse på Italiensk historie kan ikke underkendes, hvilket står stærkt tilbage efter sidste side…

Torben Hangaard har været præst i Vollsmose kirke i tredive år, men er ved siden af historiker, og dette med adskillige populære bøger på sit CV. Hans mest kendte bogserie er romanerne om den romerske familie Borgias. Torben Hangaards historikerside, tilføjer i bogen links og andre relevante referencer, hvis man selv ønsker gå mere ind i emnet, hvilket gør bogen særdeles egnet til at komme på pensum i historietimerne i folkeskolen.

Torben Hangaard har rejst meget i Italien, og gør det stadig når mulighederne tillader det, og kærligheden til det Italienske folk og deres kultur, ny som gammel, er tydelig i denne bog. En anmelder skrev: ”Sødladen” om bogen, og ja kærligheden får frit løb, og det kan mærkes. Dette gør dog ikke bogen dårlig, da Torben Hangaards sikre og inddragende skrivestil er den røde tråd, fra begyndelse til slutning.

Torben Hangaard har doneret al indtægt til velgørenhed, dette gennem det lille fynske forlag: Forlaget Muse. Torben Hangaard ønsker at gøre en forskel for udsatte grupper, akkurat som Forlaget Muse, og derfor har parterne indgået en aftale om flere udgivelser.

Anitas Kamp For Frihed: Anita Og Giuseppe Garibaldis Dramatiske Liv er en historisk roman på 174 sider. Den udkommer 5. maj 2021, og kan købes i alle boghandlere, fysisk som online, samt på forlagets hjemmeside.

Torben Hangaard stiller gerne op til interviews, signering o.l. Kontakt sker gennem Forlaget Muse.

Presseudsendelser.dk ApS

Benediktevej 44