Publiceret den: 05-04-2021
Produktionen af skønhedsprodukter er en klimasynder. Det ved vi. Det vil Københavnsbaserede Pasión Copenhagen gøre noget ved. Og de gør det med bæredygtig kaffeolie og filosofien ”Reduce, Reuse, Recycle”.

Spotlightet på klimasyndige produkter er i høj grad blevet forstærket. Brands i alle brancher har mærket det øgede fokus på ansvarlighed og bæredygtighed, og mange har taget det til sig og omlagt den eksisterende produktion til en mere klima-venlig fremgang. Og så er der dem, der forsøger at innovere på den proces. Pasión Copenhagen er en af dem. Med et stort fokus på madspild, vil de nemlig skubbe branchen i en mere bæredygtig retning.

Din morgenkaffe kan genbruges!
Og det udnytter Pasión Copenhagen. ”Et centralt element i vores produkter er kaffeolien, som er brygget af kaffegrums samlet fra cafeer i hovedstaden”, siger CEO Jan Jensen.” ”Når du brygger en kop kaffe, er der fortsat 99% af de gavnlige stoffer tilbage. Alt det bliver i langt de fleste tilfælde spildt, og det er ikke godt nok”. Udover bæredygtigheden har kaffeolie nemlig et højt indhold af E-vitamin, antioxidanter og essentielle fedtsyrer, som plejer din hud og holder den spændstig. Win win, som Jan Jensen kalder det.

Bæredygtighed er en holdsport
Pasión Copenhagen har en ambition om at sprede budskabet om, at bæredygtighed og skønhedsprodukter godt kan gå hånd i hånd. Det bliver i første omgang gjort ved at samarbejde med influensers. Men samarbejder med andre bæredygtige organisationer er også et ønske. ”Det handler om at fortælle historien, ikke kun om at sælge produkter”, siger Jan Jensen. ”Vi er et lille foretagende, men vi tror på, at vi kan gøre en forskel i branchen. Og det er vigtigt”, slutter han med.

Pasión Copenhagen har i øjeblikket en selvbruner og en bodyscrub på markedet. Læs mere om historien bag dem på www.pasioncph.com.
Gustav Emil Loft Thomsen

Pasión Copenhagen