Publiceret den: 29-03-2021
Den danske vinduesproducent Vrøgum-Svarre A/S runder året som mange prøver at glemme af med det bedste regnskab i mange år. En af grundene til dette er, at der midt i en verdensomspændende pandemi, er mere tid til at opgradere sin bolig.

På den danske vestkyst finder vi en af de virksomheder, der ikke ser tilbage på året 2020 som værende udelukkende negativt. Virksomheden har afsluttet året med et regnskab, der viser de stærkeste tal på bundlinjen i mange år. Vrøgum-Svarre blev etableret under finanskrisen, med faldende efterspørgsel på flere markeder, og havde derfor store udfordringer i de første leveår. Men en kampgejst og en årrække med strategiske træk har resulteret i, at det nu ser ud til, at virksomheden har fundet sin plads i markedet. Både nationalt og internationalt. Og det er der en god grund til. Det viser sig nemlig at danskerne, trods corona-pandemien, bruger flere penge end før på boligen. En undersøgelse lavet af boligsiden viser faktisk, at 4 ud af 10 boligejere har haft et lavere forbrug, men bruger pengene på at ”shine boligen op” (kilde). ”Vi har mærket en øget efterspørgsel på vores produkter, og det har hjulpet os godt på vej i 2020” siger Frans Vindbjerg.

Men der er grobund for noget endnu større, mener han. ”Vi er selvfølgelig meget tilfredse med vores 2020, så nu er vores prioritet at fastholde momentum, samtidigt med at vi investerer i at gøre os endnu mere interessante for nye kunder”, siger han om planerne for 2021. Der er derfor blevet investeret i nye maskiner og et samarbejde med et eksternt bureau, der skal stå for, at Vrøgum-Svarre får en endnu stærkere profil.
Gustav Emil Loft Thomsen - Agency6

Vrøgum-Svarre A/S