Publiceret den: 25-03-2021
Randers, 21/3 2021. Med sit flydende klippedæk, overlegne ydelse på ujævnt terræn, selvrensende klipper og let udskiftelige reservedele har XR5-serien en bred vifte af fantastiske funktioner, der gør dine drømme om den perfekte græsplæne til virkelighed, så ubesværet og effektivt som muligt.

Perfekt finish og maksimal ydelse

Endelig stolt af din græsplæne? Intet problem at holde det sådan! Cub Cadet XR5 1000 og XR5 2000 modellernes patenterede klippesystem giver en usædvanlig god finish. Det flydende klippedæk, klipper også ujævne græsplæner problemfrit og tilpasser sig let til ujævne overflader og garanterer en fremragende finish - selv i meget vanskelige terræn.
Den perfekte finish suppleres med den innovative kantklipning. XR5-modellerne kan klippe ud over kanten af hjulet og levere præcise resultater hver gang – slip derved med besværet ved at klippe kanter manuelt.

Pålidelig på ethvert terræn

Du kan stole på XR5 serien og ikke kun på plane overflader. Med evnen til at tackle skråninger på op til 45% er de nye XR5 modeller ægte performancekunstnere og klarer selv udfordrende haver. Dette gælder også, når det kommer til klipning: XR5 modellerne har en klippebredde på 21 cm og kan endda klippe tykt, højt græs op til en imponerende højde på 10 cm (variabelt justerbar fra 20 til 100 mm).

Ud over sin klippeydelse hæver Cub Cadet også barren for hjul i 2021. Den nye XR5 serie med terrængående hjul lanceres. De har en mere robust og større profil end tidligere serier, hvilket garanterer maksimalt greb og den bedst mulige manøvredygtighed. Derudover minimerer den specielle udformning af hjulene kontaktfladen på græsplænen, og beskytter rødder og forhindrer spordannelse.

Udstyret med 2,8 Ah (XR5 1000) eller 4,9 Ah (XR5 2000) batterier er de nye XR5 robotklippere lige så kraftige, som de er miljøvenlige. De nye modeller har 120 minutters klippetid på op til 2.000 kvadratmeter anbefalet græsareal. Der kan defineres op til 4 uafhængige klippezoner i alt. Den kulfri motorteknologi gør også XR5 modellerne er særdeles støjsvage (mindre end 60 dB). Dette lave støjniveau betyder, at din robotplæneklipper kan klippe når som helst på dagen.

Fremhævede funktioner for endnu mere komfort

Cub Cadet XR5 modeller giver dig mulighed for at bruge mere fritid i haven med sin selvrensende funktion på klippedækket og hjulene, hvilket bekvemt minimerer den nødvendige vedligeholdelse. Robotplæneklipperen kan let programmeres via et brugervenligt 4,3 ”LCD-farvetouchdisplay med høj opløsning

Cub Cadets 360-graders sensordetektering supplerer dens række af praktiske funktioner. Den reagerer på berøring og kan påvirkes i alle retninger og undgår derfor forhindringer godt.

Tilgængelighed

De nye Cub Cadet XR5-modeller (XR 1000 og XR 2000) introduceres i foråret 2021 og vil være tilgængelige fra en pris på 10.995.-
Søren Moltke Andersen

MTD Products Denmark ApS