Publiceret den: 20-03-2021
JCI Næstved vil sætte fokus på de lokale virksomheder, som er ramt af COVID-19, for at skabe synlighed og opretholde det gode netværk og livet i de små butikker, med baggrund i et utroligt hårdt år for de selvstændige butikker.
Hvert år afholder Junior Chamber International Danmark en forårskongres, som tiltrækker omkring 200-300 unge erhvervsdrevne mennesker. Denne kongres afholdes almindeligvis i forskellige dele i landet hvert år, på store lokationer og arrangementer for JCI Danmarks medlemmer.
Men i år har JCI Næstved grebet taktstokken og trodser COVID-19 og afholder denne kongres virtuelt med Næstved i fokus.
Dette indebærer at de 200-300 erhvervsdrevne, kommer til at opleve følgende:
- Lokale virksomhedsbesøg, fra Næstveds fysiske butikker
- ”Løvens hule” reflektion indslag fra Næstved virksomheder
- City-walk rundt i byen
Alt vil komme til at foregå virtuelt, så alle kan deltage hjemme fra sofaen i sikker afstand.
Vi vil ikke kunne afholde sådan et fantastisk arrangement, uden vores gode sponsorere, som blandt andet tæller Bikubens fusionsfond ved Danske Bank Næstved.
Hvad er Junior chamber international?
JCI er en global organisation, som på tværs af de nationale organisationer deler den samme mission: To provide development opportunities that empower young people to create positive change. Organisationens medlemmer er aktive mennesker mellem 18 og 40 år, som ønsker at udvikle deres personlige egenskaber, at tilegne sig professionelle kompetencer, at bidrage til lokalsamfundet og at opbygge et netværk af stærke relationer i Danmark og udlandet.
JCI Danmarks vision er formuleret således: Vi vil være det førende netværk for unge handlekraftige mennesker, der tager ansvar og gør en positiv forskel for sig selv og samfundet.
Det bærende i JCI er den lokale afdeling, hvor langt hovedparten af organisationens aktiviteter finder sted. Det er først og fremmest her at alle mellem 18 og 40 år, der har ønske om og vilje til at arbejde for JCI´s mål, mødes.

Mikkel Lindberg, Kongresdirektør, JCI Næstved 2021
Mail: info@jcin.dk