Publiceret den: 04-03-2021
I næsten et år har danskerne skullet tage særlige forholdsregler for at forebygge Covid-19, og danskernes vilje til at efterleve myndighedernes retningslinjer har været helt central i det fortsatte arbejde med at holde virussen under kontrol.

For at gøre det lettere for alle at følge disse retningslinjer uddeler de Frivillige Scientology Hjælpere gratis forebyggende pjecer til alle interesserede for at bakke op om, at situationen holdes under kontrol.

Sidste sommer, da landet begyndte at åbne op efter den første nedlukning, besøgte de Frivillige Hjælpere en masse butikker, virksomheder og private i hovedstadsområdet og uddelte over 100.000 eksemplarer af de forebyggende pjecer.

Så da butikkerne nu igen begynder at holde åbnet, er de Frivillige Hjælpere klar til at komme forbi med flere pjecer til alle, der ønsker det.

Æskerne, der gives til butikkerne, kan åbnes til et display, så kunderne selv kan tage så mange pjecer, de ønsker. Og fra de svar, de frivillige fik, da de sidste sommer var ude i deres gule jakker og kasketter med pjecer til butikker, virksomheder og private rundt om i byen, blev indsatsen taget godt imod.

”Vi kom ind i en tøjbutik, hvor ejeren blev rigtigt glad for at se os,” fortalte en af de Frivillige Hjælpere. ”Grunden var, at hun med det samme genkendte os, fordi hun nogle uger tidligere havde haft besøg af et andet hold frivillige i den butik, hun har i den anden ende af byen. Hun fortalte os, at hun havde læst pjecen Hvordan Du Holder Dig Selv & Andre Raske, og at både hun og hendes kunder synes, den er virkelig god.”

De frivillige uddelte tre forskellige pjecer: Hvordan Du Holder Dig Selv & Andre Raske, Hvordan Man Forhindrer Spredning af Sygdom med Isolation og Hvordan Du Beskytter Dig Selv & Andre med en Maske og Handsker. Pjecerne findes på 21 sprog og kan også downloades fra Scientologys hjemmeside, som man kan få adgang til via en QR-kode på bagsiden af pjecerne.

Pjecerne er tænkt som et supplement til de mange informative videoer, plakater og andre retningslinjer, som myndighederne stiller til rådighed, fordi de med et enkelt sprog og illustrationer giver anvisninger på, hvordan man praktiserer effektiv forebyggelse. Det kan være nyttigt for dem, der måske ikke er så fortrolige med internettet, eller som simpelthen foretrækker at have en egentlig tekst i hånden. Og for dem, der foretrækker den digitale version, er både pjecerne og et væld af korte informative videoer også tilgængelige på www.scientology.dk/rask/.

Scientology Kirken og deres frivillige har det seneste år været involveret i et væld af forebyggende aktiviteter i mange områder over hele verden, og en præsentation af nogle af disse initiativer kan ses på www.scientology.dk/20-21/.
Anette Refstrup
Telefon:3355 7777