Publiceret den: 17-02-2021
Randers, 17/2 2021 -
Cub Cadet udvider det succesfulde maskinprogram med XZ7 serien lige i tide til den kommende græssæson. Dette bekræfter deres plads i toppen af feltet af kraftfulde ride-on plæneklippere med to nye top modeller.

De nye XZ7-modeller, der er bedst kendt for deres uovertrufne kombination af innovativ styregrebsteknologi, ekstremt robust konstruktion og ekstra kraftige komponenter, sætter endnu højere standarder i ENDURO-SERIEN med yderligere forbedret stabilitet og holdbarhed til at modstå enhver udfordring.

XZ7 serien er udstyret med Kawasaki eller Kohlers højtydende motorer og har nu ekstra kraft med fuld fleksibilitet og overlegen præcision. Plæneklipperdækket som er i høj kvalitet leverer førsteklasses snitkvalitet og fremragende græstransport takket være AeroForce MaxTM-systemet. Funktioner som individuelt justerbare premium sæder, ergonomiske bløde greb og ultra-lyse LED forlygter garanterer maksimal bekvemmelighed og komfortabel, ubesværet og sikker drift - selv ved høje hastigheder.

Effektiv, fleksibel og hurtig

Det komfortable styringssystem garanterer til enhver tid maksimal manøvredygtighed og kontrol. Uanset om du går efter 122 cm (XZ7 L122) eller 152 cm (XZ7 L152i) klippebredde, har de nye ride-on plæneklippere igen en imponerende og fremragende skære- og mulching-ydeevne. Klippedækket af høj kvalitet, der kan justeres individuelt i 16 skærehøjdepositioner fra 24-114 mm, tilbyder førsteklasses skærekvalitet og fremragende græstransport: AeroForce Max TM-systemet bruger luftstrømmen fra de roterende knivblade til at drive græsudklippene ind i den 380 l opsamler, der fås som tilbehør. Den tredobbelte opsamlingspose kan fyldes til randen, uden at græsset klumper sig sammen.

Ud over opsamler, der fås som tilbehør, og mulching kit, som er inkluderet, er der også trailerkobling monteret som standard. Dette åbner mulighed for at bruge en bred vifte af tilbehør, som gør XZ7 klipperen til en fleksible all-rounder.

De nye zeroturns kan dække et areal på 11.000 m2/ time (XZ7 L122) eller 15.000 m2/ time (XZ7 L152i) med deres kraftfulde Kawasaki (XZ7 L122) eller Kohler (XZ7 L152i) motorer. Det betyder, at selv de største græsplæner er klippet på ingen tid. Især XZ7 L152i, der har fartpilot som standard, imponerer med lavt brændstofforbrug takket være den direkte benzinindsprøjtning.

Garanteret levetid – uanset om det er til kommerciel eller privat brug

Ud over de kraftfulde motorer, er materialer og komponenter af høj kvalitet såsom den robuste rørformede stålramme og det fuldt svejsede og forstærkede AeroForce MaxTM klipperskjoldder sikrer maksimal levetid.

Cub Cadet viser sin største tillid til holdbarheden og robustheden af sine nye XZ7-modeller ved at tilbyde en garanti på 3 år eller op til 500 arbejdstimer (alt efter hvad der kommer først) til kommerciel eller privat brug.

Højeste niveau af komfort og sikkerhed

Der er også blevet lagt vægt på de mindste detaljer og de højeste ergonomiske standarder for komfort. Det hurtigt justerbare sæde i høj kvalitet har et højt ryglæn, polstrede armlæn og speciel stødabsorbering (individuelt justerbar afhængigt af modellen). Dette reducerer vibrationerne betydeligt og muliggør komfortabelt arbejde – selv over længere perioder og ved høje hastigheder. Derudover skiller plæneklipperne sig ud med deres skridsikre betjeningsgreb, såsom 2-vejs styrehåndtaget med komfortgreb og gummifodmåtter.

Begge XZ7 modeller leveres med en solid styrtbøjle og ultra-lyse LED forlygter som standard, hvilket giver fremragende synlighed, når du arbejder tidligt eller sent på dagen. Premium-dæk giver et højt vejgreb for ekstra stabilitet og kontrol under alle vejrforhold og på en lang række forskellige overflader. Det betyder: maksimal arbejdssikkerhed i hele området med lav vibration, afslappet og kontrolleret arbejde. Som følge heraf udgør selv de største og mest krævende arealer ikke længere en udfordring og kan klippes hurtigt og effektivt selv under vanskelige forhold.

Pris og tilgængelighed

Den nye Cub Cadet XZ7 ENDURO serie vil være klar til levering fra foråret 2021. Vejl. pris incl. moms XZ7 L122: 69.995kr. Vejl. pris incl. moms XZ7 L152: 84.995kr.

Presseudsendelser.dk ApS

Benediktevej 44