Publiceret den: 04-12-2020
Udgivelse af Hårdage, en illustreret digtsamling af Vibeke Pilar Carstensen

Den 24. november udkom Vibeke Pilar Carstensens digtsamling, Hårdage. Det er en samling af prosadigte om fiktive karakterers hårpragt, akkompagneret af tegninger af selvsamme personer, kreeret af Vibeke selv, som også er billedkunstner.
Digtsamlingen består af både skriftlige og billedlige finurlige beskrivelser af enkelte karakterers livssituation og personlighed, fortalt med udgangspunkt i deres hår. Der leges med sproget i teksten, hvorfor børn som voksne kan få fornøjelse af værket.

Dette er Alias Forlags første udgivelse af digte. Normalt udgiver vi klassiske franske romaner i ny oversættelse, samt forlæggerens egne noveller og børnebøger. På nær første udgivelse, er alle bøger fra Alias Forlag illustrerede, og på den vis passer Hårdage fint ind i forlagets speciale med Vibekes både billedlige digte og dertilhørende portrætteringer, der er lige så essentielle for fortællingerne, som teksten er det. At Vibeke Pilar Carstensens digtsamling netop er flot illustreret og at billederne udgør halvdelen af værket, gjorde, at vi gerne ville være en del af at føre Hårdage ud i livet.

Denne illustrerede digtsamling henvender sig til alle, der gerne vil have korte glimt ind i forskelligartede liv og personligheder. Enhver, der har en interesse i eller udfordringer med hår eller frisurer, kan især få glæde af denne illustrerede digtsamling. Der er god chance for, at man kan finde en karakter i digtsamlingen, som afspejler éns egen hårsituation; om end man før har sat eller ønsker at sætte sit eget hår til sit bryllup, har gemt en tot af sit barns hår af sentimentale grunde, eller er begyndt at få grå hår i 20’erne. Har du derimod intet særligt forhold til hår, så kan du få indsigt i, hvorfor andre mennesker går op i det og blive inspireret, ved at bladre igennem denne indsigtsfulde udgivelse.

Bogen kan købes på Alias Forlags hjemmeside, aliasr.dk, og hos boghandlere.

Illustreret udgave, kartonomslag, salgspris 150 kr.

ISBN 978-87-94001-56-4 udkom 24. november 2020
Laura Sloth Andersen