Publiceret den: 25-11-2020
Et autentisk militærur godkendt og udviklet i samarbejde med Den Kongelige Livgarde.

Klingert Watches har netop løftet sløret for sit nyeste ur - The Guardsman’s Watch K2. Det er det første officielle ur til Den Kongelige Livgarde, som er udviklet i tæt samarbejde med Livgarden og har tilladelse til at anvende regimentsmærket. The Guardsman’s Watch K2 er efterfølgeren til det første The Guardsman’s Watch, som var udsolgt på knap 12 måneder!

Kombinationen af Klingert Watches’ og Den Kongelige Livgardes ekspertiser har resulteret i et taktisk militært armbåndsur, med mange funktioner, der relaterer direkte til Den Kongelige Livgardes historie og daglige tjenesteforhold. Dermed er der skabt et unikt ur med mulighed for at indstille vagtmønster, med militære synkroniseringsfunktioner og indikatorer, som afspejler en garders 24-timers vagtskema. Takket være fokus på detaljerne i designet kan garderen med ét enkelt øjekast på uret se sit 24-timers vagtskema dag og nat. Uret udtrykker de samme værdier og høje kvalitetsstandarder, som man forventer af militæret.

“The Guardsman’s Watch lever op til de krav som Den Kongelige Livgarde stiller til brug under felttjeneste og vagttjeneste”, udtaler Mads Rahbek, oberst, Chef for Den Kongelige Livgarde.

Udover at markere præcision, pålidelighed og punktlighed, så er uret ekstremt hårdført og slidstærkt. Det er med andre ord lavet til at blive brugt i alle de situationer, som man kan udsættes for, når man gør tjeneste i Livgarden.
Blandt andet har uret været med på flere “Rexture” – Livgardens 4-dages udmattende militæroperation, som presser både mænd og deres udstyr til grænsen.

Fakta om uret
• Drejekrans – sandblæst stål med DLC-belægning
• Urskive – let læselige hvide arabiske tal på sort antirefleks bagrund
• Urværk – Swiss 717, 5 jewels, guldbelagt. EOL, 10 års batterilevetid
• 43 mm diameter, 10 mm dyb
• Glas – 3 mm ridsefast krystal safirglas
• Vandtæt til 300 m / 1000ft
• Luminous – Swiss Super Luminova® C1 lume
• Antimagnetisk – 18.8 Oe
• Urrem – 22 mm bred – nylon med påsyet læder – sort, grøn eller regimentstribet
Uret fås i to forskellige varianter - mat sort (fuldt DLC-belagt ) og stål (med sandblæst stålkasse og en DLC-belagt drejekrans).

OM KLINGERT WATCHES:
Sammen med ureksperter og militært personnel har Jacob Klingert udviklet livgardens første officielle garderur. Jacob tegnede de første skitser til et garderur da han selv var i garden i 2007. Han følte, at det kunne være spændene at skabe et taktisk militært armbåndsur med mange funktioner, der relaterede direkte til Den Kongelige Livgardes historie og daglige tjenesteforhold.

“Vi er stolte af at lancere The Guardsman’s Watch K2, som ikke kun er et brugbart værktøj til ens tjenestetid i garden, men også et stærkt minde om tiden i regimentet. Derudover egner uret sig særdeles godt til samlere, samt outdoor og militær enthusiaster,” udtaler Jacob Klingert Jacobsen, grundlægger af Klingert Watches.
Interessen for ure og design har Jacob ikke fra fremmede – en af hans forfædre er den berømte, tyske mekaniker og opfinder, Karl Heinrich Klingert, som skabte den første dykkerklokke og verdens første elektriske ur.
Klingert Watches er stolte af at støtte Den Kongelige Livgardes Fond, en velgørenhedsorganisation der blev lanceret i september 2018 for at støtte gardere og deres pårørende.
YDERLIGERE INFORMATION:
Besøg vores hjemmeside www.klingertwatches.com eller send en email til jacob@klingertwatches.com
Jacob Klingert

Klingert Design ApS