Publiceret den: 18-11-2020
Kærligt koncept hjælper lokale restauranter, barer, caféer og butikker med øget omsætning i denne svære tid. Med en app kan kunderne sende gaver, kaffe eller brun sovs til hinanden. Det er en sjov og nem måde at sige ’tak for sidst’ – eller ’bare fordi’. Samtidig støtter de deres lokale stamsteder. Gaverne skal hentes fysisk og på den måde skabes mere trafik til forretningerne. Pay If Forward.

Betal med kebab hos Umut
Umut Sakarya, ejer af Guldkroen, Guldgrillen og Guldkebab, har oprettet sine tre forretninger på PIF. For som han siger: ”Det er da pissesjovt, at man kan betale tilbage i brun sovs, flæsk eller kebab!”. Og dét er netop pointen. Det skal være sjovt for brugerne. ”Samtidig er det jo genialt, at det giver ekstra trafik til forretningen. Man skal jo fysisk derned for at få sin PIF’ede kebab”, siger Umut Sakarya.

Pay It Forward – til lokalområdet og vennerne
Vil man kunne besøge sit stamsted i morgen, skal man bruge det i dag! Dét er en af tankerne bag app’en, PIF® – Pay It Forward. At støtte op om forholdet mellem kunderne og deres stamsteder og yndlingsbutikker i lokalområdet. Det fungerer sådan, at kunderne køber gaver til hinanden gennem app’en. Pengene og trafikken går til forretningen – varen og den søde tanke får modtageren af gaven.

Gaver med fuld transparens i betalingen
Når en kunde køber en gave, handler de i princippet direkte med forretningen. App’en formidler bare kontakten. Kunden betaler med MobilePay eller kreditkort, og forretningen får pengene. Det er meget simpelt, og ikke som det kan være med gavekort, hvor man risikerer, at pengene går gennem og tilbageholdes af tredjepart. Her er der fuld transparens gennem hele processen.

PIF® – Pay It Forward bliver en ekstra salgskanal for forretningen. Mod en lille procentdel bliver forretningen gjort mere synlig, og får helt konkret genereret trafik og mere omsætning.

PIF en kaffe
For kunderne er app’en tænkt som en hyggelig og nem måde at komme fra tanke til handling. Det er bare lidt sjovere at sende en tak-for-sidst-sms med en vedhæftet kebab fra den lokale. Eller en to-go-kaffe på vej ud på en corona-sikker gåtur om søerne.

Det er jo ingen hemmelighed, at butikker, restauranter og caféer over hele landet har brug for al den hjælp og støtte de kan få. De har brug for flere kunder og mere salg. Og kunderne på den anden side har brug for at føle sig tættere på hinanden. På venner og på familie. Én måde, man kan gøre det, er ved at huske at gøre tanke til handling. Pay If Forward – fordi du skylder. Eller bare fordi.

Dansk udviklet app hjælper danske forretninger
Idéen til app’en og hele udviklingen er dansk. I første omgang bliver den rullet ud med samarbejdspartnere helt lokalt på Vesterbro og Nørrebro, men konceptet udvides løbende til at omfatte resten af landet.

For yderligere oplysninger kontakt CEO Mark Corke på +45 22 90 93 91 eller mark.corke@pif-app.com
Mark Corke
Telefon:+45 22 90 93 91