Publiceret den: 19-10-2020
MW Compounder, som er en ny 100% uafhængig kapitalforvalter, starter nu tegningen for medinvestorer. Ifølge stifterne fylder den nye investeringsforening et hul i et marked, som er præget af aktører med høje omkostninger og lav villighed til at investere sammen med kunderne.

I dag starter tegningen i den nye investeringsforening MW Compounders. MW Compounders står selvstændigt og går ind i markedet for kapitalforvaltning med et tilbud om investering i 20-30 globale aktier og villigheden til selv at lægge hånden på kogepladen.

"Vi ser et stort hul i markedet for en uafhængig kapitalforvalter. Vi investerer selv sammen med medinvestorerne, og vi tager en fair pris for vores kapitalforvaltning. Vi oplever derfor også allerede en stor interesse for vores produkt" udtaler Dan Wejse.

MW Compounders kommer til at investere i 20-30 omhyggeligt udvalgte aktier fra hele verden. Fælles for dem alle er, at der er tale om compounder-selskaber, som købes til en attraktiv værdiansættelse.

Bag MW Compounders står Johannes Møller og Dan Wejse, som tilsammen har knap 35 års erfaring med professionel investering i aktier fra bl.a. Nordea, Danske Bank og Bankinvest. Johannes Møller udtaler:

"At vi nu starter tegningen føles som målstregen, men er i virkeligheden begyndelsen på en lang rejse. Vi lancerer en fond, som vi håber bliver vores "livsværk". Vi ser et stort potentiale og tænker langsigtet både omkring vores aktieinvesteringer, og i høj grad også omkring vores fond."

Dan Wejse udtaler: "Vi investerer kun i selskaber med en pæn organisk vækst, et attraktivt afkast på den investerede kapital og en god kapitalallokering. Og vi køber kun selskaber, som vi kan være aktionærer i de næste 5-10 år, og som vi tror rigtig meget på, da vi jo også har vores egne midler investeret"

MW Compounders er desuden aktive med at kommunikere, hvordan de ser markedet og man kan følge dem på LinkedIn og i et nyhedsbrev, hvor man bliver klogere på prioriteringer og analyser.

Den nye investeringsfond er allerede blevet godt modtaget, fortæller Johannes Møller:

"Vi har op til tegningen rakt ud til vores netværk og vi er positivt overraskede over de mange gode tilbagemeldinger, vi har fået. Der er helt sikkert en efterspørgsel derude, og nu håber vi, at dette også kommer til at vise sig i tegninger fra medinvestorer".

Tegningen til investeringsforeningen løber frem til 3. november. Afdeling MW Compounders bliver en del af Investeringsforeningen IA Invest, som administreres af Invest Administration A/S. MW Compounders ApS ejes ligeligt af Johannes Møller og Dan Wejse. Den blev stiftet i januar 2020, er godkendt af Finanstilsynet og yder investeringsrådgivning for den nye afdeling. MW Compounders er en 100% uafhængig kapitalforvalter.

Johannes Møller er 40 år og har været selvstændig investor de seneste fire år. Han har arbejdet professionelt med aktier i 19 år bl.a. i Nordea, Danske Bank og BankInvest. Dan Wejse er 43 år og har 15 års professionel aktieerfaring, især fra Nordea.

Yderligere oplysninger:
Johannnes Møller, tlf. 61 31 64 85