Publiceret den: 05-10-2020
Pressemeddelelse
Vi er en sammenslutning af 44 EU-modstandsgrupper på Facebook, der forsøger at samle underskrifter til et borgerforslag.
Grundene til borgerforslaget er mange, men grundlæggende er det den manglende indflydelse på vor nations fremtid.
Vi føler, at demokratiet er under pres. Vi vil gerne være med til at bestemme, om Danmark skal være vores land eller en region i Europas Forenede Stater.
o Vi er ikke blevet spurgt, om bidraget til EU-medlemskabet skal stige med 4,5 mia. kroner pr. år fremover, og vi har ingen indflydelse på hvilke stigninger, der følger efter.
o Vi kan også forvente, at danske skatteborgere i fremtiden skal betale en særlig skat til Unionen, der med deres budgetforslag har krævet betalingsret af vores indtægter.
o Vi bliver heller ikke spurgt, om Danmark skal deltage i EU’s “Genopretningsfond”, der vil gældsætte danskere i generationer fremover, og som vil betyde en stor statsgæld oveni gælden for Coronakrisen.
Vi skal bidrage til, at Sydeuropa får 500 milliarder euro (ca. 3.750 milliarder kroner) i rent tilskud af genopretningsfondens lån, som skal ikke betales tilbage.
250 milliarder euro (ca. 1.875 milliarder kroner) gives som lån til lande, hvor af nogle lande har så ringe økonomi, at der ingen garanti er for, de vil kunne betale lånene tilbage. Lånene står EU som garant for og det vil sige, at Danmark hæfter solidarisk. Danmark risikerer at gå bankerot.
Vi vil med vores borgerforslag give danskerne en mulighed for indflydelse på medlemskabet af EU. Og muligheden for, at vi kan sikre et trygt og sikkert velfærdssamfund, som lever op til den sociale kontrakt, der er indgået med den danske regering via vores skatteindbetalinger, som skal sikre vores børn en fremtid med økonomisk sikkerhed, og vores ældre en værdig alderdom med den omsorg og pleje som de har betalt skatter til hele deres erhvervsaktive liv.
Kort sagt; vi vil have den danske suverænitet tilbage, både økonomisk og juridisk.
Borgerforslag Dan-Exit (Facebook) E-mail: dfdmodeu@gmail.com
Otto Adam Paladin E-mail: paladin@mail.dk Tlf.nr.: 44341424