Publiceret den: 29-09-2020
Bandet, Fool's Paradise, har i 2019 været i Lars Lilholts lydstudie, Dreamland, og har indspillet deres debutalbum, The Paradise Ballet.

På albummet optræder bl.a. saxofonisten, Thomas Edinger, som gæstesolist. Han er bl.a. kendt fra Lukas Graham og vild med dans. Fool's Paradise har udsendt det nye album til samtlige radio- og tv-stationer, samt større pladeselskaber, hvor stort set ingen har vist interesse. Dette på trods af at bandet trods alt har fået 5-stjernede anmeldelser fra nogle mindre aviser. Det skal siges at bandet ikke består af smarte unge kendis-børn, men af ældre erfarne musikere, der holder sig godt. Det var måske grunden til at bandet aldrig fik nogen feedback fra musikbranchen.

Ved den sidste KODA-afregning opdagede bandet, at de uden af have været klar over det, inden for de sidste tre måneder er blevet streamet ca. 1,7 millioner gange på Spotify og andre musiktjenester med deres musiknummer, The Kids: https://open.spotify.com/track/7r4mfV2doWniuQY2GXv7Kh?si=Qga2L7NxRgWZYEhLfi3Gfw

Bandet troede først det var en fejl, men ved nærmere undersøgelse viste det sig at den var god nok. Bandet har fået et hit!

Komponisten og tekstforfatteren fra Fool's Paradise, Detlef Kapteina, siger han altid har været klar over at The Kids kunne blive et hit og at Danmarks radiokanaler er totalt fastlåst i deres kedelige og ensformige mainstream playlister og udviser en total mangel på nysgerrighed på nye kunstnere og ny musik. Han tilføjer at radiokanalerne desuden har fået at vide, at bandet i 2016 har vundet Tysklands største rockband konkurrence og andre mindre konkurrencer i Danmark. Så det var fantastisk at se, at det på Spotify og andre streamingtjenester er publikum der afgør, hvad der er et hit og kommer på playlisterne og ikke en flok "besserwissere" på DR og de andre radiokanaler.
Ikke engang GAFFA eller Sound Venue gad at anmelde Fool's Paradises album, The Paradise Ballet, på trods af at de har fået tilsendt CD'en tre gange inden for det sidste år. Så nu er rockbandet, Fool's Paradise, meget spændte på om de får den anerkendelse de har fortjent, eller om det er de tusindvis af streamere på Spotify m.v., der er galt på den.
Detlef Kapteina
Telefon:2448 6672