Publiceret den: 29-09-2020
Den 1. oktober 2020 tiltræder Claus Berggren som adm. direktør i Dansk Biogasrådgivning.

Ejerskabskredsen og bestyrelsen i Dansk Energirådgivning og Dansk Biogasrådgivning igangsatte i foråret jagten på to nye direktører, som skal lede Dansk Energirådgivning og Dansk Biogasrådgivning videre som to selvstændige selskaber. Den 1. september tiltrådte Johnny Ryser som ny adm. direktør i Dansk Energirådgivning, mens Claus Berggren indtager direktørposten i Dansk Biogasrådgivning den 1. oktober.

- Den grønne omstilling har sat fart på udviklingen i biogasbranchen, og det stiller krav til, at vi som markedsledende rådgiver følger med udviklingen inden for etablering, udvidelse, optimering og drift af biogasanlæg. Med Claus Berggren får vi en stærk lederprofil, som kan drive virksomheden videre på sin vækstrejse, udtaler Søren Kristensen, bestyrelsesformand i Dansk Biogasrådgivning.

Biogasbranchen er ikke ny for Claus Berggren, som tidligere har været CEO for Overgaard Gods, hvor han bl.a. har taget del i driften af et biogasanlæg.

- Claus har flere års erfaring med biogas og har samtidig veldokumenterede evner inden for organisationsudvikling, økonomi og ledelse. I bestyrelsen er vi derfor sikre på, at Claus er rette mand til at skabe de optimale rammer for et selvstændigt Dansk biogasrådgivning, hvor vi skal styrke organisationen og sikre fortsat fremdrift i både Danmark og udlandet, fortæller Søren Kristensen.

Det er ikke kun i Danmark, at efterspørgslen på biogasrådgivning er steget støt. Sidste år indtog datterselskabet, GreGas, det tyske biogasmarked.

- Biogasbranchen går en spændende tid i møde. Skal Klimarådets anbefalinger og klimapartnerskabernes efterspørgsel på biogas opfyldes, skal der produceres meget mere biogas i Danmark. Samtidig oplever vi i Dansk Biogasrådgivning, at vores ydelser inden for driftsoptimering og biologisk service efterspørges i stigende grad i udlandet, hvilket vi naturligvis også har fokus på at imødekomme i de kommende år, udtaler Søren Kristensen.
Claus Berggren ser frem til at overtage direktørposten i Dansk Biogasrådgivning.

- Arbejde skal være en daglig fornøjelse, og dette er jeg sikker på, jeg har fundet i Dansk Biogasrådgivning. Jeg tiltræder med ydmyghed i en virksomhed i vækst med engagerede og dygtige medarbejdere, som er parat til at yde deres bedste. Det glæder jeg mig til at være en del af og bidrage til - dels med mine erfaringer i mine forrige job, og dels fordi jeg finder den grønne omstilling væsentlig for klima og landbrug, fortæller Claus Berggren.

Om Dansk Biogasrådgivning

Dansk Biogasrådgivning er én af Danmarks førende rådgivere inden for etablering, optimering og drift af biogasanlæg. Ca. 40 % af Danmarks samlede biogasproduktion kommer fra anlæg, som Dansk Biogasrådgivning har taget del i at udvikle og rådgive.

Dansk Biogasrådgivning blev stiftet i 2013 som et datterselskab til Dansk Energirådgivning A/S. I 2017 fusionerede Dansk Energirådgivning og Dansk Biogasrådgivning, og i 2019 styrkede virksomheden organisationen med et datterselskab i Tyskland. For at skabe de bedste vilkår for fortsat udvikling og vækst inden for henholdsvis energi- og biogasrådgivning, indledte ejerskabskredsen i foråret 2020 en opsplitning af Dansk Energirådgivning A/S og Dansk Biogasrådgivning A/S.
Claus Berggren

Dansk Biogasrådgivning A/S