Publiceret den: 09-09-2020
Den unge iværksætter, Michael Hertz, har efter en turbulent opvækst på Amager og et ustabilt arbejdsliv i København endelig fundet sin rette hylde i Roskilde. I dag både bor han med sin familie og har sin virksomhed, Taask, i Roskilde. Michael Hertz føler han har formået at finde den stabilitet og tryghed i sit eget og familiens liv, som han altid har drømt om.

Fra København til Roskilde
Da den unge iværksætter, Michael Hertz’, forlovede foreslog, at det var Roskilde, de skulle lade deres lille dreng vokse op i, tog det ikke lang tid, før han var klar til at rive teltpælene op i København. På kort tid havde Michael Hertz fundet de første 10 huse i Roskilde, han var klar til at flytte familien ind i, for han var vild med Roskilde og ønskede ikke, at hans dreng skulle vokse op i det samme miljø som ham selv i København. I oktober 2019 kunne familien så flytte ind i drømmehuset i Roskilde Vest. Endnu kortere tid tog det ham at finde et centralt beliggende kontor i Roskilde, hvor der var plads til hans virksomhed.

Barsk start på livet
På trods af at Michael Hertz har haft en barsk start på livet med en ung, psykisk syg mor og endda nåede at bo på børnehjem en periode, har han aldrig set sig selv som et offer. Dette hjalp ham også i de bekendtskaber, han indgik i på Amager, hvor tonen kunne være hård, og der var en hårdfin grænse for, hvad kriminalitet var. Michael Hertz indså at disse bekendtskaber ikke var nogle, han ville spejle sig i, og formåede i en sårbar alder at bryde med disse personer. I stedet for ville han have succes: “Jeg ville bare vise hele verden, at jeg kunne skabe succes og arbejdspladser, og skabe noget både jeg selv og dem omkring mig virkelig kunne være stolt af.”

Oprettelsen af Taask
Dette resulterede i succes i både Berlingske Media og Groupon, indtil han for alvor fandt ud af, at han ville skabe sit eget. Herefter forfulgtes hver eneste optur af en nedtur, men Michael Hertz formåede altid at holde hovedet højt. I sidste ende fik han skabt en online markedsplads, der hedder Taask, som matcher private, der skal have løst en opgave, med professionelle der byder ind på opgaverne. Kort sagt en slags DBA for arbejdsopgaver. Taask skabte den succes, Michael Hertz altid har hungret efter, og den har samtidig så mange udviklingsmuligheder, at hans hoved aldrig kan holde fri.

Kontor på Ringstedgade
I dag beskæftiger Taask syv medarbejdere, som holder til på Ringstedgade i den samme bygning HIFI-klubben holdt til før i tiden. “Vi elsker vores nye kontor, der har så meget mere sjæl, end det kontor vi havde inde ved søerne på Frederiksberg før. Man kan fornemme, at denne bygning emmer af en flere hundrede år gammel historie”. Foruden at have kontor på Ringstedgade, er det også planlagt, at Michael Hertz og hans forlovede skal holde bryllup på WHY Food & Cocktails, så Ringstedgade kommer til at have en stor plads i hans hjerte.

Fodboldtræner i Darup
Udover at være direktør for sin egen virksomhed, har Michael Hertz også meldt sig ind i lokalsamfundet i Roskilde, da han nu er fodboldtræner for et kvindeseniorhold i Røde Stjerne Boldklub i Darup. “Jeg er helt sikker på kvindefodbold bliver det næste store, og jeg har sådan et stort ønske om, at det skal blive set ligeså seriøst på som herrefodbold. Samtidig er det bare mega fedt at møde nogle af de lokale.” Michael Hertz påpeger, at han er vild med den tryghed følelsen af et lokalsamfund skaber i ham. En følelse han aldrig mærkede i København, der var for stor til, at man rigtig følte sig som en del af et lokalsamfund. Og som han videre siger: “Roskilde har det bedste af alle verdener: en bymidte med liv, en smuk havn, flot natur, strande, lækre spisesteder, smukke huse og en vild historie ingen kan tage fra byen. Jeg er stolt af, at jeg vel egentlig nok i dag kan kalde mig selv en ægte roskildedenser!”
Marie Vibe Jørgensen

Taask