Publiceret den: 02-09-2020
PRESSEMEDDELELSE

Ny forhandler hos OK Køkkenrenovering på Sydsjælland, Lolland-Falster

42-årige Jens Ibsen fra Rødby har overtaget det landsdækkende køkkenfirma, OK Køkkenrenovering, på Sydsjælland og Lolland-Falster. Overdragelsen fandt sted den 1. september i år – og skal ses som et led i, at køkkenkæden nu vil styrke deres fokus på området.

- Jeg har nu købt rettighederne i dette distrikt, og driver det som et partnerskab med OK Køkkenrenovering i et såkaldt franchise-samarbejde. Det betyder, at jeg driver distriktet under eget CVR-nummer, men driver afdelingen efter samme koncept i henhold til de indgåede aftaler, som de to stiftere af OK Køkkenrenovering, Ole Jensen og Harry Brogaard, har fastsat for OK Køkkenrenovering, siger Jens Ibsen.
OK Køkkenrenovering har siden start i 2007 haft stor succes med deres koncept, som bygger på genbrugstanken om kun at udskifte de dele af et køkken, bryggers eller bad, som er slidte - og det er typisk låger, hængsler, skuffer, bordplade og håndtag.

- Jeg går rigtig meget ind for konceptet med kun at udskifte de slidte ting. Det sparer både tid, penge og er tilmed i god tråd med den grønne omstilling, som vi globalt står midt i lige nu. Så det koncept glæder jeg mig til at bygge videre på og præsentere for minde kunder her på Sydsjælland og Lolland-Falster, siger han.
Har kompetencerne
Jens Ibsen er godt bekendt med OK Køkkenrenovering, da han i en årrække har været tilknyttet som montør i netop dette område, som han nu bliver selvstændig forhandler for. Jens Ibsen har sit eget tømrerfirma JVI Snedker og Tømrer Aps. med base i Rødby, så han har alle kompetencerne lige ved hånden.

- Jeg kender kædens måde at arbejde på samtidig med, at jeg i mit eget tømrerfirma besidder alle kompetencerne i forhold til montering af køkken, bad og bryggers. Så selve delen med at komme ud til kunderne og måle op samt montagen er jeg bekendt med. Det nye bliver, at jeg nu selv står for salget, siger han.
Men helt alene bliver Jens Ibsen ikke. Han har ansat sin kone, Gitte Ibsen, som skal hjælpe med salg og i administrationen.

En del af OK Køkkenrenoverings koncept er, at kunderne kan få et gratis hjemmebesøg, hvor det aftales, hvilke materialer man ønsker på låger, bordplader etc. Derefter måler konsulenten op og udregner en fast pris for arbejdet. Så kunden kan sidde hjemme i sit eget køkken, mens konsulenten regner tilbuddet ud. Normalt kan et nyt køkken med udskiftning kun af låger udføres på kun én dag.

Man kan på køkkenkædens hjemmeside okkr.dk læse mere om konceptet, og her kan man ligeledes bestille et hjemmebesøg af Jens eller Gitte Ibsen.
Fototekst: Jens Ibsen overtog fra 1. september OK Køkkenrenoverings distrikt i Sydsjælland og Lolland-Falster, men han fortsætter i tæt samarbejde med kæden som partner, dog nu med eget CVR-nr.

For mere info:
Web: www.okkr.dk