Ny satirisk roman om de sociale mediers magt
Publiceret den: 21-08-2020
Mark Zuckerberg gensplejser Facebook og homo sapiens
Vi lever allerede i den fagre nye verden, hvor sociale medier påvirker, hvad vi skal købe, hvem vi skal stemme på, hvad vi skal tænke. Men hvad nu hvis Mark Zuckerberg tog skridtet videre og ved hjælp af gensplejsning skabte den perfekte influencer, der tiltrak millioner af likes og helt uden evner og baggrund blev en megastjerne, der kan sælge et hvilket som helst produkt?
Dette er scenariet i romanen Søn af Zuckerberg. En absurd komedie midt i en facebooktid. Romanen zoomer ind på berømmelsens vanvid med realitystjerner og influencere, der får alle os andre til at klikke som gale og gå i samme retning.
Romanen foregår i Paris, hvor den unge Alice Hugo lever det kedeligste, gennemsnitlige liv som 99% af alle andre gymnasieelever. Hun lever med sin far, der er enkemand og stadig sørger over tabet af moderen, og hun drømmer om at komme til at opleve berømmelse og eventyr.
Alice in Wonderland møder Zuckerbergs søn
Og så en dag sker det. Eventyret kommer brasende ind i hendes liv form af en jævnaldrende dreng, der helt nøgen og på flugt pludselig dukker op i baglokalet i den slikbutik, hvor hun arbejder. Han ved ikke, hvad han hedder, eller hvem han er. Ikke andet end at han har været holdt fanget i et tårn med Ivan Pavlov som vogter, og hvor den eneste underholdning var et tv og James Joyce’s Ulysses.
Den unge mand adopteres af familien Hugo, får navnet Victor, og så begynder der at ske sære ting. Uanset hvad han gør, tiltrækker det opmærksomhed blandt folk, og han katapulteres til verdensberømmelse på ganske få uger og begynder at omgås folk som Kim Kardashian, redder Paris Hiltons chihuahua fra at drukne og inviteres til te i the oval office. Alle vil alle være sammen med ham. Alle synes, det er interessant, hvad han gør, og det udvikler sig til absurde scener.
Den unge Victor Hugo er i virkeligheden Mark Zuckerbergs ufærdige prototype på homo facebookiensis, og snart viser det sig, at han i Facebooks hovedsæde i Versailles har indkøbt biologiske printere og gør klar til at udsende perfekte facebookmennesker, som vil forføre alverden til at gøre, hvad facebooks kunder nu vil betale for.
En roman der i sin form og indhold afspejler SOME’s crazy verden
Barbare Oppenhejm ønskede at skrive en crazy bog. Den skulle være lige så fragmenteret og skør som de sociale medier, hvor alt kan ske. Absurd og vildtvoksende, der samtidig lader læseren tilbage med tanker om, hvem man er på de sociale medier, når vi poster og liker. Bogen har ikke en eneste løftet pegefinger, men midt i latteren er det svært ikke at gribe i egen barm over sine klik i lemmingekøen
Søn af Zuckerberg udkommer den 1. september 2020.
Antal sider: 176
Pris: kr. 199,-
ISBN: 9788793835771
Ved interesse for interviews og anmeldereksemplarer kontakt da Forlaget Brændpunkt på:
forlaget.braendpunkt@gmail.com
Læs mere om bogen på www.brændpunkt.dk
Med venlig hilsen
Forlaget Brændpunkt
Vi lever allerede i den fagre nye verden, hvor sociale medier påvirker, hvad vi skal købe, hvem vi skal stemme på, hvad vi skal tænke. Men hvad nu hvis Mark Zuckerberg tog skridtet videre og ved hjælp af gensplejsning skabte den perfekte influencer, der tiltrak millioner af likes og helt uden evner og baggrund blev en megastjerne, der kan sælge et hvilket som helst produkt?
Dette er scenariet i romanen Søn af Zuckerberg. En absurd komedie midt i en facebooktid. Romanen zoomer ind på berømmelsens vanvid med realitystjerner og influencere, der får alle os andre til at klikke som gale og gå i samme retning.
Romanen foregår i Paris, hvor den unge Alice Hugo lever det kedeligste, gennemsnitlige liv som 99% af alle andre gymnasieelever. Hun lever med sin far, der er enkemand og stadig sørger over tabet af moderen, og hun drømmer om at komme til at opleve berømmelse og eventyr.
Alice in Wonderland møder Zuckerbergs søn
Og så en dag sker det. Eventyret kommer brasende ind i hendes liv form af en jævnaldrende dreng, der helt nøgen og på flugt pludselig dukker op i baglokalet i den slikbutik, hvor hun arbejder. Han ved ikke, hvad han hedder, eller hvem han er. Ikke andet end at han har været holdt fanget i et tårn med Ivan Pavlov som vogter, og hvor den eneste underholdning var et tv og James Joyce’s Ulysses.
Den unge mand adopteres af familien Hugo, får navnet Victor, og så begynder der at ske sære ting. Uanset hvad han gør, tiltrækker det opmærksomhed blandt folk, og han katapulteres til verdensberømmelse på ganske få uger og begynder at omgås folk som Kim Kardashian, redder Paris Hiltons chihuahua fra at drukne og inviteres til te i the oval office. Alle vil alle være sammen med ham. Alle synes, det er interessant, hvad han gør, og det udvikler sig til absurde scener.
Den unge Victor Hugo er i virkeligheden Mark Zuckerbergs ufærdige prototype på homo facebookiensis, og snart viser det sig, at han i Facebooks hovedsæde i Versailles har indkøbt biologiske printere og gør klar til at udsende perfekte facebookmennesker, som vil forføre alverden til at gøre, hvad facebooks kunder nu vil betale for.
En roman der i sin form og indhold afspejler SOME’s crazy verden
Barbare Oppenhejm ønskede at skrive en crazy bog. Den skulle være lige så fragmenteret og skør som de sociale medier, hvor alt kan ske. Absurd og vildtvoksende, der samtidig lader læseren tilbage med tanker om, hvem man er på de sociale medier, når vi poster og liker. Bogen har ikke en eneste løftet pegefinger, men midt i latteren er det svært ikke at gribe i egen barm over sine klik i lemmingekøen
Søn af Zuckerberg udkommer den 1. september 2020.
Antal sider: 176
Pris: kr. 199,-
ISBN: 9788793835771
Ved interesse for interviews og anmeldereksemplarer kontakt da Forlaget Brændpunkt på:
forlaget.braendpunkt@gmail.com
Læs mere om bogen på www.brændpunkt.dk
Med venlig hilsen
Forlaget Brændpunkt
Kontaktperson:
Jørgen Gylling
Telefon:61319854
Afsender:
Forlaget Brændpunkt
Skibhusvej 35, 1. th.
5000 Odense C
Filer og billeder