Publiceret den: 02-08-2020
- Eller i hvert fald alle deres ting, og i en tid hvor corona mange steder har skubbet forældrene i baggrunden i børnenes institutioner, gør Børneflapper det nemt for både pædagoger og børnene selv at holde styr på tingene.
Hvordan det kan lykkes barnet at smide både jakke, sko og drikkedunken væk i børnehaven eller SFO’en, er en gåde for mange forældre. Og lige så mange forældre har pakket barnets taske ud derhjemme og fundet en fremmed kasket eller et par forkerte regnbukser.
Børneflapper, et praktisk lille klistermærke med barnets navn, et selvvalgt ikon og et telefonnummer, kan hjælpe med at holde styr på sagerne. Flapperne er naturligvis uden kemi, og de kan tåle både kogevask, opvaskemaskine og microovn.
”Forsvundet tøj, mistede madpakker, børn der blev kede af det, frustrerede forældre. Det er hverdag for mange travle børnefamilier - inklusiv vores egen. Derfor så Børneflapper dagens lys,” fortæller Jonas Jensen, far til tre, og stifter af Børneflapper.

Børnene kan selv
Det er efterhånden 2,5 år siden, at Børneflapper gik i luften, og flere og flere forældre får øje på de praktiske flapper, der gør, at det meste tøj og udstyr finder tilbage til barnet - både i børnehaven og efter badmintontræning.
I en tid hvor corona mange steder har givet forældrene mindre fri adgang til børnenes institutioner, er det ekstra vigtigt, at der er navn i børnenes ting. Og flapperne kan udstyres med et selvvalgt ikon, som betyder, at børnene selv kan genkende deres ting – også selvom de endnu ikke kan læse. Det gør livet lettere for alle de voksne – både pædagoger og forældre.
Derudover kan flapperne nemt fjernes igen, så tøjet kan sælges eller gå i arv til andre børn.
Børneflapper støtter i øvrigt børnecancerfonden med en krone pr. ark med 90 Børneflapper.
Jonas V Jensen

Børneflapper ApS