Publiceret den: 16-07-2020
To år efter opløsningen af boybandet Page Four, er medlemmet, Jonas Eilskov nu klar med sin første single. Denne gang i eget navn. Og med titlen ”Gamble”, der netop er udgivet på diverse streamingtjenester.Tiden efter Page Four har Jonas Eilskov blandt brugt på at reflektere over de erfaringer og oplevelser som musikbranchen har givet. Her har bandet bl.a. opnåede en 1. plads på den danske iTunes, en 3. plads på Spotify top 100 Denmark og en placering på Europe Official Top 100. Derudover ligeledes hans optrædener på diverse venues som Tivoli plænen, Boksen i Herning og festivaler som Smukfest og Ringsted Festival.”Du knækker ikke koden til livet bare, fordi du oplever succes. Det troede jeg mens det hele bare kørte derudaf. I dag ved jeg, at fordi du oplever succes ét sted, så betyder det ikke, at du er succesfuld i resten af livet eller i alle aspekter.””Page Four opfyldte en masse af mine drømme, men den følelsesmæssige og musikmæssige rutsjebanetur, der fulgte efter opløsningen, har til gengæld formet mig som menneske og gjort, at jeg i dag ved hvem jeg er musikalsk, og hvad jeg vil.””Jeg ved nu, hvad jeg gerne vil stå for og kendes for –og det er jeg villig til at satse alt for. Villig til at gamble for det –uden at lave selvmål”, Griner24-årige Jonas Eilskov.SOLOARTIST–OG ALT ER LAVET SELVJonas har siden Page Fours splittelse ikke signet med noget pladeselskab. Om dette siger han:”Da Page Four gik i opløsning, famlede jeg panisk i blinde efter alt hvad jeg kunne lave af sange og musik. Dette gjorde at jeg forsøgte mig med at pitche alt jeg fik lavet. Der var ikke nogen af de pladeselskaber jeg kontaktede der var interesseret i at signe, eller bare hjælpe mig. Ikke engang det pladeselskab jeg var signet hos i 4 år med Page Four.””Men jeg ved godt at musikbranchen rykker hurtigt og at alle skal bevise sig selv konstant. Derfor udover at være en følelsesmæssig øjenåbner, så har det også været en kompetencemæssig udvikling for mig”
Christian Jensen

Jonas Eilskov