Publiceret den: 09-07-2020
Vær med i Danmarkshistoriens største retssag mod staten, som skal afskaffe Corona-særlovene og alle de øvrige krænkelserne af menneskerettighederne mm!

Sammen skaber vi denne dag historiens største retssag mod staten, der skal tvinge regeringen til at følge grundloven og respektere menneskerettighederne! Hvis vi bliver over 50 personer til Informations- og Debatmødet denne dag, aflyser vi mødet, og alle deltagerende OOC-medlemmer tilbydes hjælp med at anlægge deres egen grundlovssag mod staten helt uden omkostninger for dem. Vi håber, at der kommer over 200 til mødet og 318 yderligere på live stream, så vi sammen kan skabe den største og vigtigstes retssag i Danmarkshistorien!

KAN VI VINDE I RETTEN? JA VI KAN!

Kan vi vinde? OOCs erfarne advokater vurderer at vi kan. Krænkelsen af forsamlingsfriheden er en af de mest fundamentale rettigheder i demokratiet, som grundloven sikrer. Der skal være tvingende grunde til at inddrage disse rettigheder og det er der ikke, for COVID-19 ikke farligt nok til at berette dette, i hvert fald ikke længere i DK.

Alle der deltager i mødet som aflyses, kan derfor få en erstatning for krænkelse af deres grundlovssikrede ret til at forsamles. Denne erstatning er traditionelt på 10.000 kr., og 20.000 kr. hvis man kommer langvejs fra eller andre særlige omstændigheder gør sig gældende. Lykkedes vi med denne sag stopper vi med rettens hjælp den afviklingen af demokratiet som er i gang – og kan samtidig glæde os over million-erstatninger til foreningens medlemmer!

DER ER MULIGVIS OGSÅ ERSTATNING TIL FOLK DER STREAMER MØDET

Men vi stopper ikke her. OOCs advokater mener, at man kan kræve omkring 7.500 kr. i erstatning, hvis et medlem af OOC-medlem ikke har mulighed for atdeltage i et fysisk arrangement men i stedet benytter mulighed for at live-streame mødet for på den måde at kunne deltage i foreningens aktiviteter, og mødet så desværre må aflyses.

HVORFOR SKAL MAN VÆRE MEDLEM AF OOC FOR AT FÅ ERSTATNING?

Som de fleste sikkert godt er klar over er det desværre altid op ad bakke og meget ressourcekrævende at føre sag mod staten i Danmark. Det at have ret er ikke nok. Der skal energi og styrke til også at få ret. Men går man sammen i en forening, så får man den styrke der skal til. Derfor er du nødt til at blive medlem således at vi sammen skaber det der giver styrken til at få den ret som vi har. Er man medlem af OOC har man der igennem bevist sin ærlige interesse i at deltage i foreningens møder.

HVAD GØR DU?

Du kan bare møde op i Fælledparken og støtte en god sag. Dette er det vigtigste, og mødet er gratis og for alle! For hvis vi ikke bliver over 50 personer er §79 ikke overtrådt denne dag, og vi kan ikke bruge begivenhederne denne dag til at slås for vores grundlovssikrede rettigheder. Så gennemføres vores Information- og Debatmøde blot som planlagt!

Hvis du også vil have erstatning og være med i den store retssag mod staten gør du følgende:

1. Du melder dig ind i OOC. Betalt 200 kr. til konto: reg. 9570 nr. 13017522 og skriv dit navn, og send en e-mail til ventegodt@livskvalitet.org med emnet ”Nyt OOC medlem - dit navn - dit telefonnummer – din adresse”

2. Du møder op Fælledparken kl. 12.00 d. 12. juli – vi mødes ved Cafe Pavillonen!

3. Aflyses mødet udfylder du Mandatarerklæringen nedenfor. Du bestemmer selv om din erstatning går til dig selv, til OOC eller om vi deler.

4. OOC anlægger én principiel prøvesag ved landsret som vel går videre til højesteret. Vinder vi denne prøvesag anlægger vi samtlige sager derefter.

5. Du tager på en skøn ferie med familien – eller glæder dig over at have støttet en forening der slås med næb og klør for DINE rettigheder.

Alternativt gør du sådan hvis du ønsker at deltage hjemmefra:

6. Du melder dig ind i OOC. Betalt 200 kr. til konto: reg. 9570 nr. 13017522 og skriv dit navn, og send en e-mail til ventegodt@livskvalitet.org med emnet ”Nyt OOC medlem - dit navn - dit telefonnummer – din adresse”

7. Du er med digitalt når vi mødes i Fælledparken kl. 12.00 d. 12. juli. Der bliver delt et link umiddelbart før mødet sammen med Mandatarerklæringen, som du så skal bruge.

8. Aflyses mødet udfylder du Mandatarerklæringen vedrørende digital deltagelse. Du bestemmer selv om din erstatning går til dig selv, til OOC eller om vi deler.

9. OOC anlægger én principiel prøvesag ved landsret som vel går videre til højesteret. Vinder vi denne prøvesag anlægger vi samtlige sager derefter.

10. Du tager på en skøn ferie med familien – eller glæder dig over at have støttet en forening der slås med næb og klør for DINE rettigheder.

Invitation til alle interesserede:

Informations- og debatmøde om Corona virus – Skal jeg frygte COVID-19?

Undervisere og debatledere denne dag: Søren Ventegodt, Formand, og Johannes-Bormand Søndergård, Næstformand for OOC – Organisationen til Oplysning om Corona

Tid og sted: Søndag d. 12 juli kl. 12.00-15.00 i Fællesparken ved Cafe Pavillonen midt i parken (se billede nedenfor).

OBS: Debatmødet er gratis. Tilmelding er ikke nødvendig. Gratis undervisningsmateriale findes på www.coronawhistleblower.org og www.ooc. one. Undervisningsmateriale er gratis kursusbog: Corona Overleverens Håndbog https://coronawhistleblower.org/kursus-bog-corona-overleverens-handbogtil-oocs-corona-kursus/

Kære OOC-medlem og kære COVID-19 interesseret! Dette debatmøde er for dig!

Vores store OOC kursus d. 28 juni blev aflyst og det er meget trist. På plussiden kom der det ud af det at sagen mod staten for krænkelse af grundloven nu er i gang. Og det er jo fantastisk.

Forsamlingsretten er jo rygraden i selve demokratiet, og denne dag skal vi fuldt og helt udnytte det, som er så vidunderligt ved forsamlingsfriheden, nemlig muligheden for den demokratiske debat.

Velkommen til det andet OOC Informations- og debatmøde, som vi håber vil give dig den forståelse du behøver for at tage stilling til mange af de store spørgsmål som corona pandemien og samfundets overdrevne reaktion på denne stiller.

Det er ingen hemmelighed at vi er nødt til at aflyse dette møde, hvis vi bliver over 50 personer! Men bliver vi nødt til det, vil vi igen sagsøge staten for at krænke vores grundrettigheder, samt foreningsfriheden, som jo også krænkes her. Denne gang vil der desuden være mulighed for at du underskiver en mandatarerklæring om at du ønsker at OOC anlægger sag på dine vegne med krav om 10.000 kr. i erstatning fordi mødet aflyses. Får vi medhold i retten får du altså disse penge af staten. Du har mulighed for med dit kryst på erklæringen at forhøje beløbet til 20.000 kr.

Her er mødeprogrammet:

1) Hvordan ser COVID-19 sygdommen ud – symptomer, varighed osv.? Er der tale om en almindelig forkølelse eller er der tale om en ny sygdom vi ikke har set før?

2) Hvad er virus og hvordan smitter Corona? Kan vi undgå at blive smittede, fx ved at holde afstand, bruge maske, eller desinficere vores hænder ofte?

3) Hvordan fungerer immunsystemet – det uspecifikke (innate) immunsystem og det specifikke (aquired) immunsystem? Hvad er det for celler der virker i det uspecifikke og i det specifikke immunsystem, og hvordan fungerer de? Hvor får de deres information fra? Hvad er antistoffer?

4) Hvordan kan vi holde vores immunsystem skarpt og velfungerende? Hvordan kan vi sikre at vi har immunitet, så vi ikke bliver syge, når vi bliver smittet med corona og andre virus?

5) Er COVID-19 farligt? Hvad siger dødelighedsstatistikkerne fra hele verden? Hvad siger den viden og de erfaringer vi har fået fra obduktionsstudier fx i Hamburg, hvor alle COVID-positive der er døde er blevet obduceret?

6) Hvordan virker en corona test og kan vi regne med testen? Hvad betyder ”falsk positiv”, ”falsk negativ” og ”uspecifik”?

7) Hvordan opleves corona infektionen hvis man er bange for at dø, fordi man tror at den er farlig?

8) Er det i sig selv farligt at komme på hospitalet? Kan man dø af hospitalsinfektioner? Er hospitalsinfektioner almindelige når man kommer i respirator? Kommer man i respirator når man kommer på intensiv afdeling?

9) Giver de politiske tiltag omkring Corona mening i lyset af hvad vi ved om corona virus?

10) Kan vi på baggrund af det vi ved om corona forstå hvorfor WHO mener, at 3,4% af de smittede dør af Corona COVID-19?

11) Politisk diskussion med de fremmødte: Undertrykkes vores grundrettigheder, menneskerettighederne og handler regeringen i modstrid med grundloven, Den Europæiske Menneskerettighedskonvention (EMRK), FN’s konvention om Civile og Politiske Rettigheder (ICCPR) og andre borgerlige grundrettigheder, når man laver disse nødlove og lukker samfundet ned? Bør vi placere ansvaret for de økonomiske og menneskelige skader og tab (torten – alle de problemer og lidelser som nødlove, skadelige anbefalinger og samfundsnedlukningen medfører) på myndighederne og politikerne?

Tilmelding ikke nødvendig, men giv meget gerne en melding om hvor mange I kommer til OOC på mail: info@ooc.one eller ventegodt@livskvalitet.org.

Venlig hilsen og vel mødt til OOCs andet corona informations- og debat møde!

Søren Ventegodt og Johannes-Brormand Søndergård

PS: Husk at vi max må være 50 personer til mødet pga. forsamlingsforbuddet; kommer der flere end 50 aflyser vi debatmødet og lægger sag an mod staten – og alle medlemmer der ønsker at få 10.000 kr. i erstatning vil skrive under på en formular, hvorefter OOC på dine vegne vil anlægge erstatningssagen.

DOWNLOAD GERNE MANDATARERKLÆRINGEN PÅ WWW.OOC. ONE!

OBS: Returneres i underskrevet stand til OOC v/ Søren Ventegodt på e-mail til ventegodt@livskvalitet.org – husk emne: MANDATARERKLÆRING

MANDATAR-ERKLÆRING

Undertegnede medlem af OOC (Organisationen til Oplysning om Corona Virus COVID-19):

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ NAVN I BLOKBOGSTAVER

Adresse: _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ __ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Mailadresse: _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _Telefon: _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ __ _ _

meddeler herved mandat til OOC v/ formand Søren Ventegodt til ved domstolene at anlægge og gennemføre sag på mine vegne angående mit krav på tortgodtgørelse som følge af den retsstridige krænkelse, som jeg blev udsat for, derved at jeg mødte op og derefter blev forhindret i at kunne deltage i det informations- og diskussionsmøde, som OOC havde arrangeret under sit ”Informations- og debatmøde” i Fælledparken søndag d. 12. juli 2020 fra kl. 12 til kl. 15. Som følge af indførte regler, som jeg mener må være i strid med Grundlovens §79 om forsamlingsfrihed, blev mødet aflyst og opløst kort efter kl 12.00 på grund af, at deltagerantallet blev konstateret at være over 50.

Jeg afgiver dette mandat, idet OOC bindende for denne har meddelt mig, at den dækker enhver omkostning der er forbundet med sagens førelse, herunder retsafgift, advokatomkostninger og i øvrigt sagsomkostninger af enhver art, således at gennemførelsen af min sag under alle omstændigheder er uden nogen udgift for mig. Mandatet omfatter tillige fuldmagt fra mig til OOC til, at organisationen kan søge om bedst mulig retshjælpsdækning ved indgivelse af ansøgning om fri proces og/eller fremskaffelse af dækning ved retshjælpsforsikring eller privat støtte til omkostningerne vedrørende min interessevaretagelse. Derved skal det forsøges opnået, at OOC's udgifter reduceres bedst muligt. Reglerne om tortgodtgørelse findes i erstatningsansvarslovens §126, stk. 1.

Efter omstændighederne ønsker jeg, at der fremsættes krav om en tortstørrelse på følgende beløb, som jeg tager stilling til ved kryds ved et af de to mulige beløb.

____Kr. 10.000

____Kr. 20.000 (hvis særligt besvær har gjort sig gældende, fx en lang rejse til arrangementet, nødvendig overnatning, aflysning af andre ting for at kunne deltage el. lign.)

Nærværende mandat indebærer ret til efter OOC's skøn at forlige sagen bedst muligt, hvis den situation skulle opstå.

Den indtægt som måtte blive resultatet af endelig dom eller forlig i min favør skal afregnes således (sæt kryds):

____Hele beløbet ønskes indsat på min konto: _ _ _ _ _ reg.nr. _ _ _ __ _ _ _ _ _ _ _kontonr..

____Halvdelen af beløbet afregnes til OOC, resten indsættes på min konto: _ _ _ _ _ reg.nr. _ _ _ __ _ _ _ _ _ _ _kontonr.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ng af andre ting for at kunne deltageet el.

____Hele beløbet afregnes til OOC.

Jeg forudsætter derudover ved min underskrift, at jeg løbende modtager information fra foreningen om sagens gang. Nærværende Mandatarerklæring kan af mig tilbagekaldes på ethvert tidspunkt.

De første seks cifre i mit CPR-nummer er følgende: _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Dato, d. _ _ / _ _ _ _ 2020 _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ (Personlig underskrift)
Søren Ventegodt
Telefon:20666766