Publiceret den: 03-07-2020
Har du styr på dine leasingaftaler?
Renterne har efter sigende aldrig været lavere, men har det afspejlet sig på dine finansieringsaftaler?

Optilease.dk er en 100% uvildig leasingmæglervirksomhed, som har udviklet en online-portal optilease.dk, der henvender sig til alle brancher inden for dansk erhvervsliv. Måden det foregår på er, at der sendes en finansieringsforespørgsel på enten leasing eller købekontrakt bredt ud til finansieringsselskaberne i Danmark, der efterfølgende kan byde ind med tilbud på den enkelte sag.

Med konceptet sikres, at du som kunde får markedets mest attraktive tilbud på leasing af nyt eller brugt materiel. Det er banebrydende, fordi man med transparens og en åben forretningsmodel gør det gennemskueligt for alle parter.

Erfarne kræfter bag
Optilease.dk er stiftet i 2019 af Kenneth Pedersen. Kenneth kunne efter mange år i finansierings-branchen se, at der var behov for nytænkning indenfor branchen, da alt for mange kunder, efter hans overbevisning, ikke opnåede optimale betingelser på finansieringen af deres nye investeringer.

”Mange forhandlere og kunder samarbejder kun med en enkelt leverandør på finansieringsdelen, og det bringer ikke den rette konkurrencesituation på den enkelte sag”
udtaler Kenneth Pedersen og fortsætter ”Med mere end 20 aktive finansieringsselskaber i markedet er det ikke optimalt kun at spørge om tilbud fra et enkelt finansieringsselskab”

Hvad koster det?
Det koster ikke kunden noget at få sendt en forespørgsel på finansiering rundt til leasingselskaberne. Kunden udfylder blot ansøgningsformular på optilease.dk som efterfølgende vender tilbage med det mest attraktive tilbud indenfor 72 timer.

Det finansieringsselskab der vinder udbuddet, betaler en provision til Optilease.dk når det ønskede materiel leveres og finansieringsaftalen igangsættes. Det er omkostningsfrit for alle de øvrige finansieringsselskaber, der indsender tilbud, og som ikke bliver valgt som leverandør på den enkelte sag.

Store besparelser at hente
Landmand og indehaver af Kærgården – svineavl og planteproduktion Per Haugaard Sørensen udtaler ”Grunden til at jeg bruger Optilease.dk er den uvildighed de tilbyder – den er fantastisk værdifuld for mig. Når du sidder ved maskinforhandleren, får du typisk et finansieringstilbud med en umiddelbar skarp rente, men den er jo ikke prøvet af – den har jo ikke været i udbud.” og fortsætter ”Når vi får et tilbud på en traktor, får vi ofte to til tre tilbud hjem og vi er måske nede på kr. 10.000 til 20.000 i forskel og når vi så har valgt den bedste, billigste og den rigtige farve, så tænker vi ikke mere over finansieringen og så sætter vi kr. 50.000 til her.”

Mange kunder har allerede opnået store besparelser på deres nye finansieringsløsninger ved at bruge Optilease.dk, og med en portefølje af ansøgninger på et tre-cifret million beløb, er der ingen tvivl om, at der er flere kunder, der i fremtiden vil opleve en markant optimering af deres nye finansieringsaftaler.

Skal du finansiere kr. 1.000.000,- over 5 år er din besparelse ca. kr. 30.000,- over perioden, hvis din kontraktrente reduceres med 1%!

For mere information om Optilease.dk kan Kenneth Pedersen kontaktes på telefon 72 19 20 19 eller på info@optilease.dk.
Kenneth Pedersen
Telefon:72 19 20 19