Publiceret den: 26-06-2020
OH BABY! DEN LILLE DANSKE IVÆRKSÆTTERVIRKSOMHED WOODLAND WONDERS ORGANICS ER BLEVET INKLUDERET I BOGEN 'BABY SUSSEX' I ANDLEDNING AF 1-ÅRS DÅBSDAGEN FOR HERTUGEN & HERGTUGINDEN AF SUSSEX’S SØN ARCHIE HARRISON MOUNTBATTEN-WINDSOR.
Den lille danske iværksættervirksomhed Woodland Wonders, som laver økologisk børnemad, er blevet håndplukket af hertugen og hertuginden af Sussex for at blive medtaget i den nye prestigefyldte erindringsbog om deres historie.
Historien om Woodland Wonders og stifter Christina Hansen kan læses i en 2-siders artikel på side 90 i bogen. Klik her for at læse: http://tiny.cc/BabySussex
Denne fuldt illustrerede, smukt designede hardbackbog fejrer ankomsten af det seneste medlem til House of Windsor og reflekterer over den aktuelle tilstand i den britiske kongefamilie og det sted, den har i nationens hjerter og over hele verden.
Publikationen udgives den 6.juli i anledning af 1 års-dåbsdagen for hertugen og hertuginden af Sussex’s første barn, Archie Harrison Mountbatten-Windsor, født den 6. maj 2019.
Forlaget St James’ House og den kongelige korrespondent Robert Jobson har produceret mindebogen, der følger Harry og Meghans liv fra Archie’s fødsel og deres første år som nybagte forældre. Bogen udforsker også parrets overgang fra deres traditionelle kongelige roller til etableringen af en ny tilværelse for sig selv og Archie i USA; en transatlantisk blanding af kongelighed og Hollywood.
Woodland Wonders, som laver danskproduceret, økologisk børnemad, er grundlagt af Christina Hansen, som i 2014 startede produktionen af økologisk babygrød op i sin egen kælder. Selv om produkterne ikke længere bliver produceret på familiens adresse i Gentofte, er det netop Christinas iværksætterhistorie, som har fanget Hertuginde Meghans interesse.
Christina Hansens mission er at lave sund og nærende børnemad af meget høj kvalitet, uden komælk, og som stimulerer babyens smagssans. Christinas produkter er minimalt forarbejdet og har masser af tekstur og nuancerede duft- og smagsindtryk, som forbereder det lille barn på den mad, som resten af familien spiser.
”Jeg er personligt overrasket over populariteten af mine grødblandinger, som jeg egentlig bare troede ville blive et lille nicheprodukt, men som nu har vist sig at være særdeles efterspurgte. Det er gået op for mig, at forældre i den grad har savnet et alternativ til de almindelige babygrødsblandinger, som i modsætning til Woodland Wonders, ofte indeholder komælk og er stærkt forarbejdede.”
Woodland Wonders Organics er én af en lille eksklusiv håndfuld af virksomheder, der er blevet udvalgt af hertugen og hertuginden af Sussex til at blive vist i bogen.
”Du kan forestille dig, hvor overrasket jeg blev, da jeg modtog et opkald fra St James House, der informerede mig om, at vi blev udvalgt til at blive vist i denne bog,” sagde Christina Hansen, stifter af Woodland Wonders. ”Det er en kæmpe ære at få lov til at repræsentere Danmark i denne publikation. Vi håber, at vi gennem vores involvering kan udbrede vores mission om god mad til de allermindste og få skabt et kæmpe dansk eksporteventyr.”
Baby Sussex er skrevet af den prisbelønnede bestseller-forfatter Robert Jobson, der har skrevet om familien Windsor i de sidste 30 år. Robert Jobson er kongelig korrespondent for London Evening Standard samt den førende kongelige bidragyder til større tv-netværk i USA, Australien og New Zealand.
Et gratis eksemplar af bogen kan bestilles her: https://www.baby-sussex.net
Christina Hansen

Woodland Wonders Organics ApS