Publiceret den: 15-06-2020
Kan man afholde lagersalg midt i en Corona krise?

Det er hvad mange virksomheder har valgt at gøre...

Mange danske engrosvirksomheder er presset økonomisk og da deres salg de seneste mange måneder har svigtet, ligger de inde med ekstremt store mængder varer, som de skal have solgt hurtigst muligt, hvis de skal have plads til de nye varer som løbende kommer hjem. Det er specielt mode virksomhederne som er hårdt ramt, de ligger inde med alt for meget forårs og sommertøj, som skulle være solgt i butikkerne først på året, de varer kan de ikke længere sælge til deres butiks kunder og det kan ikke ligge til næste sæson, derfor ligger der ekstremt store mængder af helt nyt modetøj på lager, som ikke kan blive solgt.

Derfor vælger mange at afholde lagersalg, hvor de nemt og hurtigt kan få solgt ud af deres varer direkte til forbrugerne, som så får den fordel at varerne sælges til langt under normale priser.

Men kan man afholde lagersalg i en tid, hvor vi ikke må samles?

Ja det kan man godt!

Alle tager deres forholdsregler, nogle vælger at bruge et billetsystem så der kun kommer det antal mennesker som der er plads til samtidigt, andre laver en kø udenfor og lukker ind i hold, og alle har sprit til rådighed og afstands opmåling, så man kan holde afstand mens man står i kø.

Alt i alt kører et lagersalg på samme måde som en butik, hvor de bare har lidt mere travlt de første dage og det er der der er brug for lidt ekstra tiltag for at kunne holde afstand.

Rigtigt mange virksomheder har allerede valgt at afholde lagersalg og med succes, de har fået omsat nogle varer som de ellers ikke har kunne få solgt og forbrugerne har gjort en god handel og er der noget vi danskere er vilde med, så er det at spare penge.
Cecilie Gøllnitz

lagersalg.com