Publiceret den: 11-06-2020

Renover dit køkken med bæredygtige linoleumslåger

Den landsdækkende køkkenkæde, OK Køkkenrenovering, lancerer dette forår en nyhed – Linoleumslåger. Linoleum er et helt igennem bæredygtigt materiale, som optager mere CO2 end det udleder. Det er fremstillet af bæredygtige råvarer fra naturen såsom harpiks, linolie, træmel og miljøvenlige farvepigmenter.
Linoleum er et gennemprøvet materiale, som i mange årtier har været benyttet som gulv- og bordbelægning – og nu også på køkkenlåger. Materialet er blødt og behageligt at røre ved og utroligt slidstærkt. Man kan få OK Køkkenrenoverings linoleumslåger i 10 forskellige nuancer med seks forskellige trækanter, som man kan mikse efter egen smag og individuelle mål.
OK Køkkenrenovering har siden start i 2007 haft stor succes med deres koncept, som bygger på genbrugstanken om kun at udskifte de dele af et køkken eller bad, som er slidte - og det er typisk låger, hængsler, skuffer, bordplade og håndtag. Kæden er stiftet af Ole Jensen og Harry Brogaard fra Nordjylland.
- Vi har i flere år haft miljø og bæredygtig produktion i fokus. Og lanceringen af dette helt igennem bæredygtige naturmateriale, som Linoleum jo er, har vi nu et super alternativ til vores øvrige lågeprogrammer, siger Harry Brogaard og Ole Jensen.
Linoleumslågerne bliver, som OK Køkkenrenoverings øvrige programmer af låger, skuffer og gavle, produceret i Danmark og udviklet i samarbejde med OK Køkkenrenovering. Det har mange fordele, at produktionen af de måltilrettede låger, skuffer og sidegavle fra alle OK Køkkenrenoverings nu fire forskellige programmer ligger i Danmark, for det skaber større fleksibilitet og kortere leveringstid.
- Det betyder, at vi kan levere danskproducerede låger, -skuffer og -sidegavle efter mål fra alle vores programmer – nu også linoleumsprogrammet - til alle typer køkkener, også dem, der ikke er opbygget efter standardmål, siger Ole Jensen og Harry Brogaard.
OK Køkkenrenovering har siden årsskiftet arbejdet på udviklingen af deres nye linoleumsprogram, som er blevet testet på alle leder og kanter, så de lever op til standardkrav og certificeringer på området.
- Linoleumslågerne er blevet taget godt imod af vores kunder allerede, og vi ser frem til at have dette program med på udstillinger og på hjemmebesøg hen over sommeren, lyder det fra de to stiftere af OK Køkkenrenovering.
OK Køkkenrenovering har en afdeling i 16 distrikter fordelt over hele Danmark inklusive Grønland. Så der er en OK Køkkenkonsulent lige ved hånden, uanset hvor man bor i landet. Man kan finde sin lokale konsulent og læse mere om OK Køkkenrenovering på kædens fælles hjemmeside okkr.dk

For mere info:
Harry Brogaard, medindehaver: 40 16 42 68 eller på okkr.dk

Vedhæftet:

Foto og illustreret faktaboks.

Fototekst: Her viser de to indehavere af OK Køkkenrenovering et eksempel på den nye linoleumlåge. Fra højreHarry Brogaard og til venstre
Harry Brogaard

OK Køkkenrenovering