Publiceret den: 08-06-2020
Ejendommen som tidligere husede AB Marine i Næstved er købt af Alpina Gruppen som ønsker at der stadig skal være mulighed for sejlere i Sydsjælland for at få opbevaret og serviceret deres både. Det "nye" marinecenter kommer til at fortsætte aktiviteterne med optagning, opbevaring og søsætning af både under navnet Alpina Marine. Alpina Marine kommer også til at fortsætte med salg af maritime produkter både fra webshop og den fysiske butik på Bådebyggervej 1 i Næstved.

"Der bliver flere og flere begrænsninger i sejlernes muligheder for at få vinteropbevaret deres både - særligt når det drejer sig om indendørs opbevaring. Derfor er det vigtigt for os fremadrettet at tilbyde, ikke bare opbevaring, men en full-service løsning." Siger Daniel Kampmann fra Alpina Marine. En full-service løsning betyder bl.a. at sejlerne kan få afrigget/tilrigget og poleret deres både, serviceret motorer, pakket bådene i krympeplast ved opbevaring på land samt lavet almindelige bådreparationer som led i deres vinteropbevaring. Som noget nyt vil det også være muligt at få opbevaret sejlbåde med masten på. Desuden vil det nye marinecenter tilbyde en webshop og en fysisk butik, så det stadig er muligt at komme forbi og købe marineprodukter.

Selvom der er mange ting der allerede er kommet på plads så er der også mange elementer der stadig skal afklares. Der bliver bl.a. arbejdet på højttryk på hvordan bådene skal tages op og søsættes og alle muligheder bliver vendt og drejet.
"Det er vigtigt at den løsning vi vælger er effektiv, men den skal også være sikker for bådene og de mennesker der arbejder med håndteringen af bådene." Siger Daniel Kampmann og fortsætter "Det er nogle ret store investeringer der skal til for at finde løsninger som virker nu, men også er fremtidssikret, så de løsninger vi vælger kan håndtere de stadig større både vi ser."

Alpina Marine har ekstra travlt med få løsningerne på plads, da Græshoppe-broen i Karrebæksminde lukker fra 7. september til 4. oktober, så der er stor sandsynlighed for at mange sejlere gerne vil have deres både op tidligere i år, da de ellers skal vente til efter 4. oktober.

Fredag d. 26. juni holder Alpina Marine åbent hus så alle sejlere, leverandører og andre interesserede kan komme forbi og høre mere om fremtidsudsigterne og planerne med Bådebyggervej. "Bådejere i Sydsjælland har igennem længere tid været i limbo og uden afklaring om hvor de kan vinteropbevare deres både. Derfor holder vi et åbent hus fredag 26 juni fra 1600 til 2000, hvor vi bl.a. vil fortælle om vores planer for ejendommen og hvor vi kan få en uformel snak om sejlads mens vi får en pølse fra grillen og lidt til ganen." Informerer Daniel Kampmann til slut.
Daniel Kampmann

Alpina Marine