Publiceret den: 04-06-2020
Bogreolen.dk som er en af Danmarks største online boghandlere, har i dag ændret navn til tales.dk, som et led i en større strategisk satsning.

Tales.dk har haft en enorm vækst på det danske marked og er i dag en af de største og mest kendte danske online boghandlere. Virksomheden der blev startet i 2011 har været igennem mange ændringer men har siden 2016 fokuseret på direkte salg af fysiske bøger og det er de blevet rigtig dygtige til.

Nu er det på tide med en ændring for vækstkometen igen og denne gang bliver det under nyt navn og design, for dermed at udvide til udlandet.

“Vi vil fortsat have enormt stort fokus på det danske marked, som vi vækster rigtig fint, specielt herunder Coronakrisen, hvor vi har oplevet +100% vækst. Vi har gennem tiden udviklet en så stærk platform til lige netop bøger, at det vil være synd ikke at prøve forretningsmodellen af i andre lande.” Siger Rasmus Vittrup Halvor, direktør for tales.dk

D. 20. maj 2020 kom det frem at Amazon (under deres datterselskab Bookdepository) har underskrevet en aftale med Gyldendal og rykker nu ind i Danmark for alvor. Tales medstifter Rasmus Vittrup Halvor byder dem velkommen med åbne arme.

“De skal være mere end velkommen på den danske bogscene, men når de åbner her, så åbner vi hos dem”. Siger Rasmus Vittrup Halvor med et blink i øjet.

“Det er nu ikke kun fordi at Amazon-selskabet åbner i Danmark, det har hele tiden været planen at gå internationalt”. Siger Rasmus Vittrup Halvor.

Tales har ændret navn fra bogreolen.dk til tales.dk d. 4. juni 2020 og åbner internationalt d. 1. august.

Navnet ‘tales’ udtales på engelsk og betyder fortællinger.
Rasmus Vittrup Halvor

tales.dk