Publiceret den: 26-05-2020
Under coronakrisen har spilplatformen Aktiedysten fra Odense mærket en markant stigning i antal oprettede aktiespil og fiktive aktiehandler.

”Med tæt på 100 nye spillere om dagen har vi mærket en stor interesse for at spille om noget”, udtaler CEO Mads Martin Jørgensen. ”Vi kan se på aktiviteterne, at danskerne har haft et behov for at blive underholdt, hvilket har givet en kraftig vækst i virtuelle aktiehandler. Det har klart været til vores fordel, at der ikke har været et andet spiludbud at konkurrere med”.

Chat afslører nye spilvaner
”Chat og dialog på de forskellige bruger oprettede aktiespil afslører, at mange unge har taget platformen til sig. Det er i blandt andet i chatten, at vi ser kommentarer, der fortæller, at sportsbetting er skiftet ud med fiktiv aktiehandel”, nævner direktøren.

På Aktiedysten kan brugeren købe og sælge aktier for sjov, mens de konkurrerer mod familie, venner og kollegaer. Brugeren kan enten deltage i eksisterende spil eller selv skabe sit eget. Det særlige ved platformen er, at det er med ægte live-kurser fra børserne.

”Platformen har rundet 20.000 brugere, som dyster i diverse aktiespil, men under coronakrisen er antallet af spil og handler på platformen eksploderet. Antallet af fiktive aktiehandler har oversteget 500.000, og det er tydeligt, at brugerne bliver bedre og bedre til at handle aktier”, siger Mads Martin Jørgensen.

Succes fremskynder svensk satsning
”Planen for Aktiedysten var at udvide spilplatformen til også at køre i Sverige. Lanceringen var planlagt til efteråret 2020, men den store succes gjorde, at Aktiedysten lige har lanceret Aktiekampen.se. Det har været en god oplevelse at lancere i Sverige, hvor vi med +2000 brugere uden nævneværdig brug af markedsføring har fået en god start”, fortæller Mads Martin Jørgensen og fortsætter:

”Det er p.t. vores indtryk, at svenskerne har en lidt anden aktiekultur end i Danmark og nok er lidt mere aktievante, så det ser ud til, at de også i Sverige vil tage platformen til sig.”

Gratis pengepræmiespil skal tiltrække endnu flere brugere
Aktiedystens mål er, at endnu flere danskere og svenskere skal lære at handle aktier, uden at de kan tabe noget. Derfor lancerer de nu et fast månedligt gratis pengepræmiespil.

”Vi skal være den førende aktiespilplatform, og det er nu altid sjovest at spille om noget, så derfor kan vores brugere nu gratis hver måned dyste om pengepræmier. Det tror vi vil skærpe interessen og konkurrencen”, slutter CEO Mads Martin Jørgensen

For yderligere info:
Mads Martin Jørgensen - CEO