Publiceret den: 19-05-2020
I forbindelse med genåbning på arbejdspladserne er der naturligvis stort fokus på hygiejne og rengøring og at der er ordentligt rent, så smitte ikke spredes på diverse overflader.
Labton ECA-maskiner dræber 99,999% af mikroorganismer inklusive potentielt sygdomsfremmende bakterier, skimmel og virus på alle typer overflader. Inkl. Corona på overflader.
”Corona-krisen betyder jo, at der er et usædvanligt stort behov for at rengøre alle overflader, som vi berører i løbet af en hel almindelig dag.
Vores ECA-maskiner kommer til deres ret alle steder hvor mennesker færdes og hvor der skal være rent og smittefrit. ECA kan bruges på alle overflader, eks. Borde, håndtag, toilet, gulve, tøjvask etc. Det betyder at vores kundegruppe er vokset til at kommuner, skoler, daginstitutioner og hospitaler. Og flere og flere private kunder, som vil have den perfekte rengøring og desinfektion.
Eks.
• Kommuner, skoler og institutioner hvor rengøring og desinfektion er vigtigt
• Virksomheder og butikker som gør klar til at tage imod medarbejdere og kunder
• Sundhed: hvor smittefare skal ned (sygehuse, plejehjem og bosteder)
• Frisører: der tager imod kunder
• Rengøringsvirksomheder
Som alle har valgt en mere sundheds- og miljømæssig løsning end traditionel og skadelig kemi.
Typisk vil en liter desinfektions- og rengøringsmiddel koste ca. 0,0025 kr. at producere, og der er ingen omkostninger til indkøb og transport af dit kemi. Og du undgår bortskaffelse af emballage. ECA maskiner tjener sig ofte hjem på 3-6 måneder.
ECA maskiner fås i forskellige modeller eks. til private og mindre virksomheder som producerer 1 liter på 4 minutter. Priser er fra 2195.-
ECA-facts
ECA står for Electro Chemical Activated vand, som er vand, der med strøm selv udvikler hypoklorsyre.

Når en smule strøm tilsættes til en opløsning af salt vand, reagere Hydrogen og Oxygen fra vandet reagerer med Klorid fra saltet og danner HypoKlorSyre og Natrium fra saltet går i reaktion med Oxygen og Klorid og danner Natriumhypoklorit. Denne proces er kendt som Elektro Kemisk Aktivering eller ECA. HypoKlorSyre er et kraftfuldt, sikkert og naturligt forekommende desinfektionsmiddel og NatriumHypoKlorit er kendt som et effektivt rengøringsmiddel.
Når vores krop angribes af invaderende mikroorganismer som bakterier og virus reagerer vores immunforsvar ved at sende hvide blodceller som producerer den præcis samme Hypoklorsyre ud for at bekæmpe infektionen. Så ECA teknologien er inspireret af vores eget immunforsvar og ved at danne den samme, naturligt forekommende og uskadelige kemi, men i en mere koncentreret opløsning.
ECA er Non-toksisk, Non-allergent, Miljøvenlig og billig i drift. Det er 100% sikkert og ufarligt for mennesker og dyr.
Godkendelser:
ECA maskinerne fra Labton er godkendt af Miljø- og Fødevareministeriet, Teknologisk Institut og ECHA (Det Europæiskle Kemikalieagentur).
ECA er den oplagte løsning på fremtidens udfordringer. ECA anlæg kræver kun lidt strøm, vand og salt for at producere ubegrænsede mængder ECA på stedet, og fordi du selv laver det, løber du aldrig tom, det kræver bare en smule vand og salt og den bruger kun en tiendedel så meget strøm som elkedel til at lave en liter ECA.
Toucan ECO er Non-toksisk, Non-allergisk og udviser ingen helbredsrisiko i brug og eliminerer de mange plastikflasker til din traditionelle kemi og sparer dig penge på den lange bane. Du skal ikke bære nye flasker hjem fra supermarkedet, 1kilo salt laver 1000 liter ECA og gør noget godt for miljøet ved ikke længere at smide plastik i skraldespanden.
Hvad angår rengøringsprodukter, ved de fleste af os ikke hvor skadelige de er for vores miljø og os.
Mange af dem indeholder toksiske elementer og det er ikke for sjov at der ofte findes faremærker på dem! Ofte finder man ord som ”Lokalirriterende”, ”Miljøskadeligt” og ”Opbevares utilgængeligt for børn” anmærkninger på dem.
1000 vis af private og professionelle rengøringsfolk bruger disse produkter dagligt og de udsætter sig for helbredsskadelig kontakt med hud, øjne eller indånding.
Og så er der affaldet som vores kemi genererer, Danmark er et af de lande i EU der smider mest plastik ud fastslår Innovationsfonden. Rigtig meget af dette er plasticflasker som ender i havene og naturen.
Så en grøn tankegang er en mere bæredygtig måde at holde vores verden ren
For yderligere information kontakt: Labton, www.labton.dk
René Husum, labton@labton.dk
Rene Husum