Publiceret den: 06-05-2020
På Stenhuggervej i Odense bugner det med dildoer, vibratorer, masturbatorer, massageolie, glidecreme og en masser lækkert lingeri. Faktisk er der ca. 200.000 produkter, til dem, der vil nyde deres seksualitet med et ekstra krydderi en gang i mellem.

Det er Odenseanske Belugi der genåbner der genåbnede 7 oktober, efter at være blevet omdannet til et ApS og er flyttet fra Agerhatten til Stenhuggervej 28 i Odense M. Mik Oddershede fortæller, at nogle har fået et indtryk af, at Belugi er gået konkurs. Det har aldrig været tilfældet. Så Belugi har slået dørene op for en af nordens største sexshops, hvor Danskere, Nordmænd, Svenskere og Finner kan købe sexlegetøj og lækkert lingeri til ekstremt lave priser.

”Vores målsætning er at blive Nordens Netto” siger Mik Oddershede. ”Vores konkurrenter, kan noget vi ikke kan”. De kan tilbyde en masse medarbejdere – men der er kun kunderne til at betale alle disse medarbejdere. Vi er en lille stab på 4 mand og vi henvender os til den målgruppe, der også har fokus på pris. Vi er uden sammenligning den billigste webshop, som findes på markedet. Vel og mærke med alle de kendte mærker, som f.eks. Fifty Shades of Grey, Satisfyer, LELO, Fun Factory, Womanizer, Rocks Off, Pjur, og mange flere”, fortæller Mik Oddershede.

De første 4 år i markedet er gået med at lære vores målgruppe at kende. At lære hvad de lægger vægt på, hvilke mærker, de ønsker, levering og kundeservice. Specielt den sidste tid inden vi lukkede, var vi meget udfordret af ophørsudsalget. Interessen var enorm og vi kunne slet ikke følge med antallet af ordre. En arbejdsuge på 90 timer var ikke nok til at pakke, svare på support mails, telefonsupport og meget andet. Men alle kunder har fået deres varer og vi har forsøgt at informere om, at medarbejderne hos Belugi A/S var presset til det yderste for at følge med efterspørgslen.

Tiden med Belugi A/S har været sjov med hård! Nu bliver der endnu mere fokus på pris – hvor Belugi ApS blandt andet har den fordel, at vi køber vores produkter direkte hos producenterne. Det vil sige uden fordyrende mellemled, som typisk koster 30 – 50% ekstra.

Målgruppen
Belugi.dk henvender sig især til de 25+ årige. Og ud over at have et kæmpe udvalg, adskiller Belugi sig ved, at et konstant fokus på pris. Mik Oddershede fortæller, at leverandørerne er blevet presset, så Belugi er sikre på, at ingen i Norden har mulighed for at købe billigere ind end Belugi.

”Vi henvender os specielt til dem, der gerne vil købe mærkevarer til en favorabel pris”, fortæller Mik Oddershede. ”Og det er både til kvinder, mænd og par. Vi har selvfølgelig et kæmpe udvalg af dildoer, vibratorer og andet sexlegetøj til kvinder, ligesom vi har masser af lækkert lingeri til kvinder. Men vi har også rigtig mange produkter til mænd – ligesom vi også har lækkert tøj til mænd”, siger Mik Oddershede og fortsætter; ”Det er nok mere tabubelagt, at der også findes en lang række sexprodukter til mænd. Men jeg tror, at der er et kæmpe potentiale i dette marked. Og jeg tror også, at vi vil opleve en stor stigning i salget til mænd i de kommende år.”

Baggrund
Mik Oddershede er kendt som serieentreprenør, med to succesfulde virksomhedssalg og 4 Gazellepriser i bagagen. Ideen til Belugi fik han sammen med sin eks-kone på deres bryllupsrejse. På det tidspunkt havde Mik S. Oddershede netop solgt sin virksomhed til en fransk børsnoteret koncern. Efter salget havde han en 5-årig konkurrenceklausul, der betød, at han ikke måtte arbejde indenfor sit normale gebet.
Mik S. Oddershede fortæller, at han undersøgte markedet for sexlegetøj. ”Det er et marked, der er i eksplosiv vækst med vækstrater på næsten 10% om året i Norden – det finder man ikke i ret mange brancher”.
Hele Fifty Shades of Grey bølgen har betydet rigtig meget for branchen, og den større bevidsthed om, at sex og seksualitet bidrager med glæde, selvværd og et dejligt krydderi til parforholdet og hverdagen har gjort, at mange mennesker gerne vil have en skuffe med voksenlegetøj. En skuffe der kan tages frem, når der skal lidt ekstra krydderi i sexlivet”.

Fremtiden
Med salg i Danmark, Norge og Finland har det været naturligt, at gå ind på det svenske marked. Vores platform har vi forberedt til endnu et land – og det www.belugi.se er blevet lanceret med stor succes.
Vi vil konstant indkøbe de nyeste produkter fra de kendte mærker. Lige nu har vi bestilt rigtig mange varer, hvor ikke alle når at komme til vores åbningssalg. Men der vil løbende blive suppleret med nye varer ligesom lageret er ved at blive fyldt op med eksisterende, men udsolgte varer.

Alt i alt glæder jeg mig rigtig meget til at arbejde videre med Belugi ApS. Selve setupet er på plads til vækst og til at indtage en position som Nordens Netto. Vi håber, at både eksisterende og nye kunder, finder vores fokus på udvalg og pris interessant. Og så glæder vi os til alle de tiltag, som vi har i støbeskeen til fremtiden.

Hvad betyder den nye selskabskonstruktion for eksisterende kunder og samarbejdspartnere?
Alle aktiver er flyttet fra Belugi A/S til Belugi ApS. Alle leverandører har modtaget betaling for deres varer ligesom Belugi A/S har betalt enhver form for udestående med diverse myndigheder. Desuden har Belugi ApS valgt at viderefører alle forpligtelser, som Belugi A/S havde i forhold til kunder. Det vil sige, at hvis en kunde har modtaget en defekt vare – vil Belugi ApS refundere beløbet eller sende en tilsvarende vare til kunden.

”I denne proces har det været vigtigt for mig, at ingen skulle føle sig snydt ved at Belugi har fået en ny selskabskonstruktion”. ”Det har altid været ekstremt vigtigt for mig, at fastholde en troværdig relation til kunder og samarbejdspartnere” fortæller Mik Oddershede.

Mere information
www.belugi.dk