Publiceret den: 03-04-2020
En opløftende nyhed i corona-tiden: Efter stigende efterspørgsel på cannabiscreme blandt sygeplejersker på Palliativ afdeling, Bispebjerg Hospital, åbner en dansk virksomhed nu op for donation af fugtgivende cannabiscremer til sygeplejersker og læger i Danmark der er ramt af tør hud på grund af indeklimaet. I dag afsendes de første 100 cannabiscremer ud til Bispebjerg Hospital. Virksomheden kan kontaktes på info@sananordic.dk.
Pressemeddelelse:
Der er travlt på Bispebjerg Hospital, Palliativ afdeling. Rikke er sygeplejerske på afdelingen og har dagligt sin cannabis creme på sig, for at bekæmpe tør hud på hænder og ansigt, som lider under indeklimaet. Inden længe har kollegaerne på afdelingen fået nys om det, og beder hende om at tage nogle flasker med til dem. De forhandler dem nemlig i hendes klinik på Sortedam Dossering. Den stigende efterspørgsel på afdeling fik virksomheden bag den danskproducerede cannabis creme, SanaNordic, til at reagere.
”Hvordan end vi kan hjælpe i disse tider, så er vi klar på det,” udtaler direktør, Vanesa Filcic. ”Vi afsender derfor i dag 100 cannabiscremer til Palliativ og Dermatologisk afdeling på Bispebjerg Hospital,” fortsætter hun. SanaNordic vil gerne støtte flere hårdtarbejdende afdelinger, for ifølge dem er det lægerne og sygeplejerskerne, der er de sande helte i en tid som denne.
Afdelingen er glade for tiltaget og for at der “sker noget opløftende i denne tid”. De spritter naturligvis produkterne af inden de tager dem i brug.
En hjælpende hånd til sundhedsvæsenet
SanaNordic har åbnet op for efterspørgsler til donation af cannabis cremer, som skal sendes ud til flere afdelinger i Danmark. Hvis du ønsker at sende dem en efterspørgsel, så kontakt dem på info@sananordic.dk eller ved at sende en besked via hjemmesiden www.sanahemp.net/kontakt
Den naturlige, fugtgivende creme kan også købes på SanaNordics webshop: https://sanahemp.net/ og efter påsken hos Helsam, Helsemin og i de fleste lokale helsekostbutikker.
Ena
Telefon:+4520314744