Publiceret den: 05-02-2020
Kvinderne i det antikke Ægypten brugte det – og rygtet siger endda, at Cleopatra smurte det omkring munden før et kys… Den faste parfume er på vej til et comeback.

Og nu er den første danskproducerede Solid Perfume kommet på gaden i hele 4 duftvarianter.

Iværksættervirksomheden Danmarks Dufte lancerer ”Solid Perfume” – en kompakt og praktisk parfume til velduft og velvære – med en masse fordele.

Solid Perfume indkapsler parfumens essens
En lille dåse af Danmarks Dufte’s faste parfumer svarer til 30 ml eau de parfum. Man får en intens, drøj og langtidsholdbar duft, som på huden udvikler sig i alle duftnoterne på en anden og mere ægte måde end traditionelle parfumer. Duften indeholder ikke alkohol og fordamper således ikke, men er lavet af bl.a. sheasmør, bivoks og mandelolie, som får duftnoterne til nærmest at smelte ind i huden og frigive de mange forskellige duftnoter fra parfumen med hudens varme.

Praktisk, rund og lækker
En lille dåse parfume er helt perfekt til tasken, når du er på tur. Den fylder ingenting og du har den altid lige ved hånden, og skal ikke være bange for, at emballagen lækker eller går itu. Også praktisk til flyrejsen!

Fast parfume har ydermere fordelen af, at mange allergikere tåler dem, da der er plejende stoffer i og ingen alkohol. Du kan således også diskret opfriske din duft uden at genere andre. Brug duftene alene ved at smøre på dine pulspunkter eller byg dem op med flere varianter sammen og bland din helt egen duftkombination. For mere intens duft kan du kombinere med kropsspray i de samme duftvarianter fra Danmarks Dufte.

Vælg mellem 4 skønne dufte Made-in-Denmark
Danmarks Dufte har udviklet de små parfumedåser med 15 ml i 4 duftvarianter, som matcher de øvrige produkter som håndvask, håndlotion, body wash, bodylotion, kropsspray, duftlys mm. Alle produceret i Danmark.

Alle dufte og produkter indkapsler ferieminderne fra Vesterhavet, hvor Danmarks Dufte er opstået. Minder fra dejlige dage året rundt i stor natur og frisk luft.

Time for Hygge
Hygge er dejlig atmosfære og minder om tryghed, glæde og nærvær. Forkæler sanserne med noter af karamel og bark fra birketræ.

Time for Blæst og Bølger
Duften bringer fornemmelsen af en frisk strandtur ved Vestkysten tættere på. En frisk duft af hyldeblomst og birketræ.

Time for Lyse Nætter
Skønne lyse nætter og duften af sommerdug og natur er indfanget med duften af lyng, klitroser og birketræer.

Time for Åbne Vidder
Hvordan dufter højt til himlen og Vesterhavet? Danmarks Dufte giver deres bud på duften med en frisk og intens duft med noter fra havtornens orange bær.

Alle 4 dufte koster pr. stk. kr. 170,- for 15 ml. og kan købes direkte på www.danmarksdufte.dk.

Fakta om Danmarksduftes Solid Perfumes
Ingrediensliste: Hydrogenated Ethylhexyl Olivate, Parfum, Prunus Amygdalis Dulcis Oil, Hydrogenated Castor Oil, Butyrospermum Parkii Butter, Cera Alba, Cocos Nucifera Oil, Tocopherol, Helianthus Annuus Seed Oil, Citral, Citronellol, Coumarin, Eugenol, Farnesol, Geraniol, Limonene, Linalool.

Fakta om Danmarks Dufte
Grundlagt 2018 af Silke Pedersen. Alle produkter er inspireret af Danmarks enestående natur og livsstil. Vægten ligger som navnet siger, i duften. Dufte er en ældgammel form for kommunikation, der med en direkte adgang til vores sjæl lynhurtigt fremkalder følelser, som f.eks. glæde og velbefindende. Dufte er nøglen til vores hukommelse. Alt, hvad du elsker ved Danmark, prøver vi at fange i vores duftkompositioner. Danmarks Dufte var på Formland messen i Herning 1 af 10 nominerede til den eftertragtede iværksætterpris; Creators Community Design Award. I alt 58 kreative iværksætter fra Nordeuropa var udvalgt til Creators Community 2020 og det var således med stor stolthed at Danmarks Dufte løb med nomineringen.

Egen butik i Blåvand
Vores fysiske butik ligger på Kallesmærskvej 1 i feriebyen Blåvand i det lille sorte hus på P-pladsen bag ‘Thoras Gård’. Her i vores duftende univers har du mulighed for at prøve alle vores produkter.
Et multisensorisk oplevelse. Vi har åbent alle ugens dage.

For yderligere information
www.danmarksdufte.dk