Publiceret den: 27-01-2020
Feats er glade og stolte over at kunne meddele, at vi har rejst 1,7 mio. kr. i investeringskapital fra en gruppe erfarne Angel-investorer. Midlerne skal bruges til at fortsætte udviklingen af Feats, som er en helt ny type professionelt netværk, der er baseret på de konkrete opgaver, man har løst, og altså ikke blot et online CV, som det kendes fra f.eks. LinkedIn.

Potentiale til at disrupte rekrutteringsbranchen
Feats er det første professionelle netværk baseret på peer-verificerede projekter snarere end beskæftigelseshistorik eller CV. Feats-medlemmer har allerede tilføjet 200 projekter for 135 virksomheder, herunder Carlsberg, Georg Jensen, Saxo Bank og Maersk. For første gang er det muligt at se, hvem der har været med til at skabe de projekter, der former disse virksomheder, og hvilken rolle de har haft. Dermed har Feats potentialet til at disrupte hele rekrutteringsbranchen, der repræsenterer en værdi på flere milliarder dollars. Denne nye gennemsigtighed gør det lettere at ansætte de helt rigtige profiler til heltids-, deltids- eller freelance-stillinger.

Michael Sherain, medstifter og administrerende direktør i Feats, fortæller, “Mange startups er mislykkedes, fordi de har forsøgt at udfordre LinkedIn på deres egen bane. Vi har en helt anden tilgang, der udelukkende fokuserer på projekter. Projekter – fra produkter og apps til events og kampagner – er det, der skubber virksomhederne fremad. Uanset om du er fastansat eller freelance, udgør de projekter, du har arbejdet med, din vigtigste track-record. Vores investorer er enige om, at vores unikke projektfokus er en game-changer.”

Angel-investorerne har forskellige baggrunde, der gør, at vurderer Feats som en attraktiv investeringsmulighed og samtidig kan rådgive Feats-teamet, efterhånden som det vokser.

Martin Nordestgaard Knudsen, partner hos Egon Zender, er ekspert inden for ledelsesrekruttering. Han ser Feats som en oplagt måde at finde frem til de rigtige profiler på, men endnu vigtigere er det, at man kan få verificeret, at de har den nødvendige erfaring: ”Uanset om du rekrutterer til en ledende stilling eller en ekspertrolle, er det vigtigt at finde ud af, om kandidaten bidrager med den præcis den kritiske erfaring, som en given rolle kræver. Det er det, Feats muliggør på en hurtig og troværdig måde. Du kan finde frem til kandidater på baggrund af deres verificerede erfaring, så du i stedet kan bruge interviewet til at fokusere på andre områder, som f.eks. EQ [følelsesmæssig intelligens], fremtidigt potentiale, og hvordan kandidaten passer in i virksomhedens kultur."

David Helgason, grundlægger af Unity og partner hos NordicMakers, bidrager med sit perspektiv på erhvervs-økosystemer og AI til Feats: ”Feats skaber en ny slags gennemsigtighed, som erhvervslivet mangler. Det unikke datasæt med peer-verificerede roller i projekter gør det muligt at give anbefalinger, der leder folk i retning af et mere meningsfuldt arbejde og samtidig reducerer ansættelsesrisikoen for virksomheder.”

Claus Moseholm, grundlægger af GoViral (solgt til AOL) og CEO for et tysk teknologifirma inden for 3D print, ser Feats 'potentiale inden for brand & marketing-sektoren, som han har indgående kendskab til: ”Når man laver projekter sammen, bygges der tillid og relationer. Trenden mod en mere fleksibel arbejdsstyrke har skabt plads til en platform, der gør det lettere at holde kontakten efter projekter og udforske, hvem du skal arbejde med på de fremtidige.”

Christian Sejersen, CTO ved LEO Innovation Lab og tidligere VP for Product Engineering ved ISSUU, ved, hvordan netværk kan sprede sig: "Feats vokser organisk ved at projektdeltagere inviterer hinanden. Der er en grundlæggende viralitet i produktet, jeg ikke har set i mange andre forretninger, hvilket gør vækstscenariet meget spændende. Dertil kommer, at jo mere antallet af projekter i Feats vokser, jo mere værdifulde bliver de.”

Feats søger yderligere Angel-investorer, der ønsker at bidrage med deres unikke perspektiver til teamet. Interesserede kan kontakte Michael Sherain på admin@feats.co.

Om Feats
Feats er det første professionelle netværk baseret på peer-verificeret projekter snarere end beskæftigelseshistorik. Det er en åben platform, hvor enhver kan tilføje projekter og invitere andre teammedlemmer. Din Feats-profil hjælper dig til at blive anerkendt for de projekter, du har arbejdet på (f.eks. produkter, apps, events, kampagner) og ikke kun for de steder, du har arbejdet. Dit Feats Network gør det nemt at holde kontakten med de folk, du har arbejdet sammen med på projekter. Du kan finde kandidater til heltids-, deltids- eller freelance-roller baseret på de projekter, de har deltaget i. Feats' unikke peer verification-teknologi sikrer, at du kan stole på det, du ser. Feats er annoncefri, og kernefunktionerne vil altid være gratis. I løbet af 2020 bliver der mulighed for at tegne Pro- og Business-abonnement.

Nøglefakta og baggrund
- Feats ApS er et dansk selskab, der blev grundlagt i december 2018 af Michael Sherain (CEO), Mark Ronan (COO) og Victor Duarte (CTO)
- Offentlig test begyndte i april 2019 og åbnede mere bredt i september 2019
- Indlæg: Introduktion af Feats - https://medium.com/@featsofficial/introducing-feats-helping-everyone-get-credit-for-their-work-37f74b4b064a