Publiceret den: 06-11-2019
Hvert sekund tæller når uheldet er ude, og hvor er brandslukkeren når man virkelig har brug for den? Bekæmp ildebrand med en dekorativ blomstervase i stedet for – ”Brandvasen” indeholder et kammer med planteekstrakt, der kvælder ilden øjeblikkeligt.

---

Brand i hjemmet kan opstå på få øjeblikke og sprede sig foruroligende hurtigt, og kun de færreste hjem har en brandslukker stående inden for rækkevidde. Derfor har en dansk virksomhed nu lanceret Brandvasen i hele Europa.

SIKKERHED DER OGSÅ PYNTER I HJEMMET
”Brandvasen er en dekorativ blomstervase, der til daglig vil pynte i de fleste hjem. Den har to kamre: et kammer til almindeligt vand, så man kan have en blomst stående, og et forseglet kammer med et særligt planteekstrakt, der kvæler ilden øjeblikkeligt, når man kaster vasen mod flammerne,” fortæller Henrik Christensen, der sammen med partnerne Martin Clausen og Morten Petersen står bag Brandvasen.dk.

”Vasen er udviklet i Kina og tilpasset det europæiske marked. Vi var selv dernede og deltage i arbejdet med at udvikle det rigtige design, der passer til danske og europæiske hjem, og samtidig finde en form og en størrelse, så alle i familien nemt og sikkert kan kaste vasen,” fortæller Henrik Christensen.

BIOLOGISK NEDBRYDELIG OG CE-GODKENDT
Brandvasen er CE-godkendt, og den forseglede væske er baseret på et biologisk nedbrydeligt planteekstrakt. Det aktive stof er alkylglucosid, der i forvejen anvendes i mange rengørings- og kosmetikprodukter. Når væsken kommer i kontakt med luft, dannes der skum og støv, der får temperaturen til at falde og kvæler ilden.

”Vores hjem er netop der, vi ønsker at vores familie skal være mest sikker. Hvis uheldet er ude og der opstår brand er det vigtigt at bekæmpe den øjeblikkeligt. Det kan alle i familien gøre med Brandvasen,” siger Henrik Christensen.
Brandvasen kan købes på brandvasen.dk for 249,- kroner, og en sikkerhedspakke med tre brandvaser koster 495,- kroner.

Se en videodemonstration af Brandvasen på https://youtu.be/SooSufJ-koA eller www.brandvasen.dk
Henrik
Telefon:3027 8874